۰ نفر

پرسش از یک متخصص بیماریهای عفونی؛

بیماران کرونایی می توانند ورزش کنند؟

۷ تیر ۱۴۰۰، ۸:۱۱
کد خبر: 540170
بیماران کرونایی می توانند ورزش کنند؟

یک متخصص بیماریهای عفونی، بیماران کرونایی را از انجام هرگونه ورزش و فعالیت بدنی سنگین منع کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  فیض الله منصوری با بیان اینکه بدن در شرایط بیماری نیاز به انرژی فراوان برای مبارزه و دفاع دارد، گفت: زمانی که میکروب یا ویروسی وارد بدن می شود بدن برای دفاع انرژی زیادی مصرف می کند و نباید در این شرایط با کارهای اضافه بدن را خسته کرد.

وی افزود: ضرب المثل خوبی از گذشته در این رابطه به جامانده که برای هر بیمار "آش گرم و جای نرم" نیاز است، برای همین توصیه می شود که بیماران سوپ ومایعات گرم مصرف کرده و استراحت کافی داشته باشند تا بتوانند بهبودی خود را سریع بازیابند.

منصوری گفت: در بیماری کرونا هم که بدن در حال مبارزه است، افراد باید استراحت کافی داشته و از انجام کارهای سنگین و اضافی و نیز از انجام ورزش که انرژی زیادی مصرف می کند، خودداری کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: استراحت کافی به معنی استراحت مطلق بدون تکان خوردن نیست و بیمارانی که حال مساعدی دارند می توانند کارهای روزمره خود را انجام دهند، اما به هیچ عنوان نباید خود را خسته کنند.

منصوری با بیان اینکه تعداد زیادی از بیماران کرونایی بصورت سرپایی هستند، گفت: این افراد چون علائم شدیدندارند تصور می کنند می توانند مانند روزهای عادی فعالیت داشته باشند و ورزش کنند، اما این خطر وجود دارد که بیماری آنها در روزهای آینده شدت یابد.

این متخصص بیماریهای عفونی خاطرنشان کرد: بیماری کرونا سیر مشخصی ندارد، بنابراین توصیه می شود افراد به محض مشخص شدن بیماری حتما استراحت کافی داشته باشند و از فعالیت های اضافی خودداری کنند.