۰ نفر

جانشین پلیس پیشگیری تهران؛

افزایش کلانتری‌ های پایتخت پیگیری می شود

۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۹:۰۰
کد خبر: 539748
افزایش کلانتری‌ های پایتخت پیگیری می شود

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اعلام اینکه کلانتری‌های جدیدی در دست احداث هستند، گفت: نیروی انتظامی به منظور ارائه خدمات بیشتر به شهروندان طرح افزایش کلانتری‌ها را به شکلی جدی دنبال می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین ، سرهنگ «علیرضا ناصری‌نژاد» در خصوص پاره‌ای از ادعاها و انتقادها درباره کمبود کلانتری در مناطق حاشیه‌ای تهران، گفت: تهران از نظر انتظامی به سه قسمت تقسیم شده است و فرمانده انتظامی غرب تهران، فرمانده انتظامی شرق تهران و فرمانده انتظامی تهران بزرگ که در واقع بخشی از مناطق حاشیه‌ای غرب و شرق تهران از فرماندهی بزرگ تهران جدا هستند.

وی افزود: تا پیش از انجام این تقسیم‌بندی مثلاً شهریار و شهر قدس و یا ورامین و قرچک در حوزه استحفاظی تهران بود، اما چند سالی هست که فرماندهی ویژه و مخصوص (فرماندهی غرب و شرق) برای آن نقاط تشکیل شده است.

به گفته این مقام انتظامی، این فرماندهی‌های مستقل به منظور آن بود تا پلیس بتواند تجهیزات و تاسیسات بیشتری را در اختیار مردم آن مناطق قرار دهد.

جانشین پلیس پیشگیری فاتب در واکنش به اینکه کمبود کلانتری عاملی موثر در افزایش جرم و جنایت در فضاهای شهری می‌شود، اظهار داشت: وجود این مساله به هر حال تاثیرگذار خواهد بود و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. به خصوص در حوزه پلیس پیشگیری که وظایفی که برای این نیرو تعریف شده به موضوع جلوگیری از جرم و جنایت بر می‌شود.

ناصری‌نژاد با اشاره به اقدامات در دست انجام برای گسترش خدمات نیروی انتظامی در پایتخت، تصریح کرد: برنامه افزایش کلانتری‌ها مختص مناطق حاشیه‌ای تهران نیست، بلکه کل تهران در پوشش این برنامه قرار گرفته است. مثلاً در منطقه فلاح یک کلانتری به اسم کلانتری ۱۶۱ ابوذر داشتیم که پیش‌تر منطقه امامزاده حسن را هم پوشش می‌داد اما اکنون امام‌زاده حسن دارای یک کلانتری مستقل است.

وی به بازخورد مثبت مردم بابت احداث کلانتری‌های مستقل در برخی از مناطق تهران اشاره کرد و گفت: زمانی که پلیس بتواند نیرو و امکانات بیشتری در اختیار مردم بگذارد و خدمات بیشتری عرضه کند با بازخورد بهتری هم در افکار عمومی مواجه خواهد شد.