۰ نفر

ماجرای بیماری خونی سحر تبر و داستان شهرت!

۳ تیر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۵
کد خبر: 539328
ماجرای بیماری خونی سحر تبر و داستان شهرت!

رسانه‌های خارجی سحرتبر را شبیه به آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوودی معرفی می‌کردند و معتقد بودند که او با جراحی‌های زیاد به این چهره دست یافته است. اما در واقعیت، تمام این تصاویر با گریم، فتوشاپ و افکت‌های کامپیوتری به دست آمده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرادید، فاطمه خویشوند که در فضای مجازی تحت عنوان سحر تبر شناخته می‌شوند، به بیماری خونی مبتلا شده است. مهدی سعادت وکیل فاطمه خویشوند، خبر ابتلای او به بیماری خونی را تایید کرده، اما نگفته است که نوع بیماری سحر تبر چیست. او تنها می‌گوید که تحمل زندان با وجود بیماری خونی برای فاطمه خویشوند بسیار سخت شده است.

مهرماه سال ۹۸ بود که سحر تبر بازداشت شد. بازداشتی که در نهایت صدور حکم زندان به مدت ده سال را برای او به دنبال داشت. اما حالا وکیل فاطمه خویشوند می‌گوید که «با توجه به وضعیت روحی فاطمه حکمش شکسته شد. پنج سال حبس نتیجه تلاش‌های ما برای او بود.»

البته طبق گفته سعادت، پرونده سحر تبر در حال حاضر در مرحله فرجام‌خواهی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که سحر تبر به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض، تشویق به فساد، توهین به مقدسات اسلام و تحصیل مال نامشروع باداشت شده بود. اما در نهایت از دو اتهام تبرئه شد. البته هیچ گاه مشخص نشد که این دو اتهام چه بوده است.

با این حال، سحر تبر تاکنون ۲۰ ماه از زندان خود را سپری کرده و بیش از ۳ سال از دوران محکومیتش باقی مانده است. اما همچنان وکلای او تلاش می‌کند که به واسطه بیماری، دادگاه را راضی به صدور حکم آزادی کنند.

سحر تبر

گرچه پیش از این، سعید دهقان و پیام درفشان وکلای اسبق فاطمه خویشوند باطرح بیماری روحی و نیاز به مراقبت‌های ویژه پزشکی توانسته بودند، قرار بازداشت را به قرار وثیقه تبدیل و او را آزاد کنند.

در این رابطه دهقام گفته بود که فاطمه خویشوند مبتلا به افسردگی عمده و سایکوز بوده و به همین دلیل، در سال ٩٤ در بیمارستان الغدیر بستری بوده است.

پیش از این، وکلای سحر تبر از ابتلای او به کرونا در زندان خبرداده بودند.

چگونه سحر تبر شکل گرفت؟

تقریباً چهار سال قبل بود که چهره‌ای لاغر اندام و ترسناک، با بینی کج سربالا و جمجه عجیب و غریب توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد. او که در اینستاگرام خودش را سحر تبر معرفی می‌کرد، با تصاویر عجیب و غریب ترسناک پایش به رسانه‌های داخلی و خارجی هم باز شد.  

در این میان رسانه‌های خارجی سحرتبر را شبیه به آنجلینا جولی، بازیگر مشهور هالیوودی معرفی می‌کردند و معتقد بودند که او با جراحی‌های زیاد به این چهره دست یافته است.

اما در واقعیت، تمام این تصاویر با گریم، فتوشاپ و افکت‌های کامپیوتری به دست آمده بود.  

چنانچه فاطمه خویشوند یا همان سحر تبر بعد از بازداشت در این رابطه گفته بود: «در کل باید بگویم که آنچه شما دراینستاگرام می‌دیدید، افکت‌های کامپیوتری بود که با آن تصویر را می‌ساختم. دست و صورتم را فرم می‌دادم و لاغر به نظر می‌رسیدم. خیلی‌ها این فکر‌ها را می‌کردند. حرف و حدیث زیاد بود. می‌گفتند یک دختر دهه هشتادی از عمد جراحی‌هایی کرده که صورتش کج و کوله شود! البته جراحی زیبایی کردم، اما می‌بینید که صورتم کج نیست!»

در جستجوی شهرت

سحر تبر دست یافتن به شهرت را علت این گریم‌ها و افکت‌های ترسناک عنوان کرده است.  او در این باره می‌گوید که من از بچگی دلم می‌خواست مشهور شوم. عاشق بازیگری بودم و رویای شهرت داشتم. از طرفی در اینستاگرام هم چند پیج پرمخاطب را دنبال می‌کردم. بعد با خودم فکر می‌کردم که کاش می‌شد من هم مثل آن‌ها شاخ اینستا شوم. شهرت در فضای مجازی راه راحتی بود. خیلی راحت‌تر از هنرپیشه شدن بود. انگار آدم زود معروف می‌شد و به آرزوی شهرت می‌رسید.

در نهایت او با مشورت دیگر دوستانش تصمیم می‌گیرد با ترسناک کردن چهره اش به وسیله گریم، فتوشاپ و افکت‌های کامپیوتری توجه کاربران را به خود جلب کند.

البته در این راه الگو‌هایی برای ترسناک شدن هم داشته است، چنانچه خود او بعد از دستگیری می‌گوید که علاقه‌اش به شخصیت امیلی در انیمیشین عروس مردگان"ساخته تیم برتون باعث شده که با گریم‌های فراوان و فتوشاپ عکس‌ها، خودش را شبیه او کند.

اما سحر تبر پیش از آنچه فکرش را می‌کرد، توانست در شبکه‌های اجتماعی مطرح شود و در کمتر از یک سال دنبال کنندگانش به بیش از ۳۰۰ هزار نفر برسد.  

او می‌گوید که «این همان چیزی بود که می‌خواستم به آن برسم. اینکه مورد توجه قرار گرفته بودم برایم جالب بود. روزهایم با این پیج می‌گذشت و حس خوبی برایم داشت.»

گرچه حالا سحر تبر از این گذشته پشیمان است و گفته از اینکه فضای مجازی را برای معروف شدن انتخاب کرده، پشیمان است. اما به نظر می‌رسد که این پشیمانی بیشتر برای دست یافتن به آزادی باشد. فاطمه خویشوند یا همان سحر تبر متولد ۲۶ خرداد ۱۳۸۰ است.