۰ نفر

بهترین دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار ایران

۲ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۵
کد خبر: 538971
بهترین دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار ایران

امروزه با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و ساخت ابزارهایی که به سلامتی انسان توجه خاصی دارند باید به دستگاه های تصفیه آب نگاهی ویژه داشت . چرا که تعداد بالایی از برند های مختلف در بازار مشغول فعالیت هستند و به آسانی نمیتوان تشخیص داد که آیا محصولات این برند ها دارای کیفیت مناسبی جهت تصفیه و حذف آلاینده ها هستند یا خیر!؟ ما در این مقاله قصد داریم شمارا با بهترین دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار ایران آشنا کنیم.

تصفیه آب چیست ؟

تصفیه آب عبارت است از فرایندی که باعث بهبود کیفیت آب می شود، تا از آن در موارد خاصی از جمله: آشامیدن، تامین آب صنعتی، آبیاری گیاهان و گل های خاص، و یا استخر و... استفاده شود.

تصفیه آب باعث از بین بردن آلاینده های مضر موجود در آب آلوده می شود که این آلاینده ها میتوانند باعث به خطر انداختن سلامتی یک فرد شوند. بطور کلی میتوان گفت که تصفیه آب فرایندی است که با استفاده از آن میتوان باعث افزایش کیفیت آب مورد نظر گردید. لازم به ذکر است که در تصفیه آب نباید چیزی به آب اضافه شود ! بلکه باید خالص سازی شود و آبی با کیفیت بالا تولید شود.

از مواردی که در طول فرایند تصفیه آب باید حذف شوند میتوان از: ناخالصی های محلول در آب، جامدات معلق در آب، کلیه میکروارگانیزم ها از جمله باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و حتی کلر... نام برد، که اثرات بسیار مضری بر روی قسمت های مختلفی از بدن انسان می گذارند.

امروزه با توجه به پیشرفت سریع تکنولوژی و ساخت ابزارهایی که به سلامتی انسان توجه خاصی دارند باید به دستگاه های تصفیه آب نگاهی ویژه داشت. چرا که تعداد بالایی از برند های مختلف در بازار مشغول فعالیت هستند و به آسانی نمیتوان تشخیص داد که آیا محصولات این برند ها دارای کیفیت مناسبی جهت تصفیه و حذف آلاینده ها هستند یا خیر!؟

در حال حاضر بیش از ده ها برند در زمینه تصفیه آب در ایران مشغول به فعالیت هستند که باعث سردرگمی خریداران در انتخاب یک دستگاه تصفیه آب مطمئن شده اند.

ما در این مقاله قصد داریم شمارا با بهترین دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار ایران آشنا کنیم.

شرکت هیراب سان با هدف انتقال تکنولوژی روز دنیا در زمینه شیوه های مدرن  خانگی، تجاری و صنایع مختلف توسط گروهی از مهندسان کار آزموده در سال ۱۳۸۲ پایه گذاری گردید. تجلی این هدف در اندیشه گروهی شرکت در کنار تجربیات سی ساله پدید آورندگان آن موجب گردید شرکت معتبری چون آکواجوی کانادا، این مجموعه را بعنوان نماینده خود جهت انتقال تکنولوژی و خدمات پس از فروش دستگاه های تصفیه آب آکواجوی در خاور میانه انتخاب نماید.

هیراب سان بیش از 500 نماینده فعال فروش دستگاه های تصفیه آب خانگی آکواجوی در سرتاسر کشور از تهران گرفته تا هرمزگان، کرمان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و...  دارد.

چرا برند آکواجوی –Aquajoy  معتبرترین و بهترین برند دستگاه های تصفیه آب خانگی میباشد ؟

لیست برخی از ویژگی های محصولات این برند:

دستگاه های تصفیه آب آکواجوی مطابق با تکنولوژی روز دنیا طراحی شده اند و در این دستگاه ها از تکنولوژی اسمز معکوس یا RO استفاده شده است.

دستگاه های تصفیه آب آکواجوی علاوه بر حذف ذرات معلق، گازهای شیمیایی، ترکیبات مضر موجود در آب  نظیر: نیترات، آرسنیک، فلزات سنگین و... قادر هستند تا سنگینی (TDS) و سختی  (TH)آب را نیز تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

به طور مثال دستگاه تصفیه آب آکواجوی مدل الیت، با توجه به دارا بودن پمپ تامین فشار، برای مناطقی که فشار آب ورودی کمتر از حد نرمال است نیز مناسب می باشد. حد اکثر آب دهی این دستگاه 8 لیتر در ساعت می باشد که جهت رفع نیازهای یک خانواده کافی به نظر می رسد. همچنین این دستگاه دارای منبع ذخیره تحت فشار با گنجایش 12 لیتر می باشد.

هیراب سان

تفاوت این دستگاه با دستگاه های تصفیه آب پنج مرحله ای معمولی عباتست از:

  1. فیتر های این دستگاه از نوع  inline با اتصالات QC یا همان اتصال سریع هستند.
  2. بدنه دستگاه به صورت پایه دار طراحی شده است و علاوه بر استحکام بیشتر، حفظ تعادل دستگاه نیز آسان تر شده است.
  3. مجهز به شیر برقی (solenoid Valve)و محدود کننده جریان ( Flow Restrictor)، جهت کنترل جریان پساب دستگاه.
  4. مجهز به سوئیچ فشار بالا (High Pressure Switch) جهت خاموش شدن پمپ به صورت اتوماتیک
  5. و...

مراحل تصفیه دستگاه تصفیه آب آکواجوی به این صورت است:

مرحله اول: فیلتر الیافی 5 میکرون

این فیلتر از الیاف مصنوعی پلی پروپیلن ساخته شده است. این الیاف فشرده شده اند و لابه لای آنها منافذی به قطر حداکثر 5 میکرون وجود دارد. با عبور آب از این فیلتر، ذرات معلق بزرگتر از 5 میکرون از آب حذف می شوند. گل و لای، شن وماسه، زنگ لوله ها و ذرات ناشی از پوسیدگی لوله ها در این مرحله از آب حذف شده و آب زلال و شفاف می شود.

مرحله دوم: فیلتر کربن فعال

در مرحله دوم فیلتر زغالی یا کربن فعال قرار دارد، دارای خاصیت جذب سطحی است و قادر است کلر، گازهای شیمیایی محلول در آب، مواد شیمیایی آلی، تری هالومتان ها (محصول فرعی کلرزنی)، آفت کش ها، بو و طعم نامطبوع آب را حذف کند.

شاید بتوان گفت وظیفه اصلی این فیلتر همان حذف کلر باقیمانده از آب می باشد، چرا که کلر علاوه بر مضراتی که برای سلامتی انسان دارد، می تواند به فیلتر ممبران (RO) نیز آسیب بزند. لازم به ذکر است که کربن موجود در فیلترهای آکواجوی، از پوست نارگیل ساخته می شوند و به Coconut Shell Carbon مشهور هستند. لذا منشا کاملا گیاهی داشته و هیچ نوع ترکیب زیان آوری به آب وارد نمی کنند.

مرحله سوم: فیلتر الیافی 1 میکرون

جنس و نحوه عملکرد این فیلتر دقیقا مشابه فیلتر مرحله اول است. با این تفاوت که در این مرحله دقت تصفیه آب به یک میکرون می رسد. لذا ذرات معلق و آلاینده های شناور در آب که در مرحله اول از آب حذف نشده اند، در این مرحله از آب حذف می شوند و آب کاملا زلال و شفاف می شود.

مرحله چهارم: فیلتر اسمز معکوس ممبران RO

این فیلتر، در واقع فیلتر اصلی دستگاه آکواجوی است. فیلتر اسمز معکوس، از چندین لایه غشاء نیمه تراوا که به دور یک لوله مرکزی پیچیده شده اند تشکیل شده است. این غشاء (ممبران) دارای منافذی به اندازه یک دهم نانومتر ( 0،0001 میکرون) است.

چون ناخالصی های محلول در آب، قادر به عبور از منافذ غشاء نیستند از این رو در یک طرف غشاء آب تقریبا خالص وجود خواهد داشت که راهی لوله مرکزی شده و به سمت خروجی آب تصفیه شده هدایت می شود. در طرف دیگر لایه های غشاء، آب تغلیظ شده از ناخالصی ها وجود خواهد داشت که به سمت مجرای فاضلاب هدایت می شود.

با روش اسمز معکوس می توان املاح آب را 90 تا 98 درصد کاهش داد. نیترات، آرسنیک، سرب، جیوه و سایر ناخالصی های محلول در آب و وفلزات سنگین مضر در آب در این مرحله از آب حذف می شوند. سختی مضر آب که باعث رسوب گذاری در کتری و چای ساز و … می شود حذف شده و آب سنگین به آب سبک و گوارا تبدیل می شود.

مرحله پنجم: فیلتر کربن نهایی

مرحله آخر، فیلتر کربن نهایی است.این فیلتر نیز درست مثل فیلتر مرحله دوم از جنس کربن است. دانه های کربن موجود در این فیلتر بو و طعم نامطبوع آب را که ممکن است در اثر ماندگی آب در منبع ذخیره به وجود آمده باشد حذف می کنند.

برخی از خدمات پشتیبانی از خریداران محصولات آکواجوی به این صورت میباشد:

گارانتی:

تمامی دستگاه های تصفیه آب آکواجوی دارای ۳ سال ضمانت و ۱۰ سال خدمات پس از فروش می باشد.

نصب دستگاه:

نصب دستگاه توسط تکنیسین های مجاز آکواجوی به صورت رایگان انجام خواهد شد.

همه ساله در اکثر استان های کشور نمایشگاه های آکواجوی برگزار میگردد و بازدیدکنندگان بسیاری از این نمایشگاه ها دیدن می کنند.

در حال حاضر بهترین دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار ایران با اختلاف بسیار زیادی نسبت به دیگر رقیبان برند آکواجوی بوده و میتوان با خیالی راحت از نمایندگی های مجاز این دستگاه ها را تهیه نمود و از آنها استفاده کرد.

همچنین شما میتوانید از طریق وبسایت هیراب سان نیز ثبت سفارش کرده و از میان محصولات موجود در فروشگاه آنلاین آکواجوی دستگاه مورد نیاز خود را خریداری نمائید، که پس از ثبت سفارش واحد فروشگاه اینترنتی با نمایندگی شهر شما هماهنگی های لازم را انجام داده و کمتر از 24 ساعت این دستگاه توسط تکنسین های مجاز جهت نصب در منزل شما ارسال خواهد شد.