۰ نفر

امروز، آخرین مهلت خوداظهاری کنکوری های۱۴۰۰

۱ تیر ۱۴۰۰، ۱۲:۲۰
کد خبر: 538548
امروز، آخرین مهلت خوداظهاری کنکوری های۱۴۰۰

سخنگوی سازمان سنجش آموزش گفت: امروز (سه‌شنبه اول تیر) آخرین مهلت خود اظهاری بیماران کرونایی کنکور سراسری ۱۴۰۰ است.

به گزارش اقتصادآنلاین، فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد:  مهلت خود اظهاری ابتلا به کرونا برای داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ از روز شنبه ۲۹ خرداد آغاز شد و داوطلبان تا پایان امروز سه‌شنبه، اول تیر جهت تعیین محل امتحان و تکمیل فرم خوداظهاری فرصت دارند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ می‌توانند با ورود به سایت سازمان سنجش و انتخاب گزینه فرم خوداظهاری کرونا نسبت به تکمیل این فرم اقدام کنند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان سنجش بیان کرد: این سامانه ویژه داوطلبانی است که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری یا در منزل قرنطینه هستند)؛ این دسته از داوطلبان می‌توانند فرم خود اظهاری را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان یا نتیجه آزمایش مبنی بر مثبت بودن ابتلا به ویروس کرونا) را بارگذاری کنند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: سازمان سنجش با هماهنگی وزارت بهداشت محل آزمون این گروه از داوطلبان را در محل امن مورد تأیید وزارت بهداشت در شهر‌های محل برگزاری آزمون تعیین خواهد کرد و نتیجه را از طریق شماره تلفن همراه اعلام شده به اطلاع ذی‌نفعان می‌رساند.

به گفته این مقام مسئول، پس از اتمام مهلت ثبت نام، امکان تغییر در درخواست به هیچ وجه وجود ندارد.

زرین آمیزی تاکید کرد: داوطلبان می‌توانند با روش‌های «شماره پرونده و شماره سریال»، «شماره پرونده و کد پیگیری» و شماره پرونده و کد ملی» وارد سامانه شوند.

او ادامه داد: فرصت مراجعه تمام متقاضیان کنکور سراسری به سامانه خود اظهاری بیماری کرونا از روز گذشته دو‌شنبه، ۳۱ خرداد آغاز شده و متقاضیان می توانند به قسمت سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام کنند. اطلاعات متقاضیان نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

گفتنی است، کنکور گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه ۹ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و همچنین گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیر، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیر و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود.