۰ نفر

اعلام رشته‌های جدید کاردانش؛ به زودی

برنامه آموزش و پرورش برای هنرستانی ها چیست؟

۱ تیر ۱۴۰۰، ۹:۴۵
کد خبر: 538481
برنامه آموزش و پرورش برای هنرستانی ها چیست؟

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اقدامات در حال انجام پیرامون هدایت تحصیلی، از ورود ۶۰۰۰ هنرآموز جدید برای تدریس در هنرستان ها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ، مصطفی آذرکیش اظهار کرد، در تبیین اقدامات انجام شده پیرامون هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم اظهار کرد: فرایند هدایت تحصیلی از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز و هماهنگی هایی با استان ها صورت گرفته است. جلسات مشترکی با اداره کل امور مشاوره برگزار شده و در حال برگزاری است.

وی افزود: معرفی رشته‌ها در هفته معرفی مشاغل و همچنین در قالب نمایشگاه‌های مجازی در طول سال انجام شده است. تاکید ما به استان ها بر این بوده است که توسعه متوازن در شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش با توجه به اسناد بالادستی انجام شود. سهم قابل تحقق رشته ها را برای استان ها مشخص و به آنها اعلام کردیم.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هدایت تحصیلی بر اساس آیین نامه مربوط و تکالیف قانونی در سطح مناطق در حال انجام است گفت: با شروع رسمی ثبت نام مدارس، به طور مستمر هدایت تحصیلی را رصد و پایش خواهیم کرد و پشتیبانی های لازم را انجام می دهیم.

آذرکیش با بیان اینکه از فروردین سال گذشته تا فروردین امسال بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان تخصیص یافت و میان استان ها توزیع شد که اقدام خوب و اثربخشی بود گفت: این اعتبار از محل فروش دو درصد عوارض گاز و بودجه سنواتی تجهیزات هنرستان ها تخصیص یافت. طی سال های اخیر به طور میانگین سالانه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر لحاظ می شد اما به یک باره طی یک سال به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید و حاکی از اراده قوی در وزارت آموزش و پرورش برای تقویت هنرستان ها است.

وی اعلام کرد که مهرماه امسال بیش از ۶۰۰۰ هنرآموز جهت تدریس در هنرستان ها وارد سیستم خواهند شد که عمدتا دوره یک ساله مهارت آموزی را در دانشگاه شهید رجایی طی کرده اند و یا در انتهای دوره هستند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه رشته های جدید هم ایجاد کردیم که با رویکرد توجه به رفع نیازهای ملی، کاهش نرخ بیکاری و همسو شدن با نیازهای بازار کار صورت گرفته و در هدایت تحصیلی موثر است گفت: به زودی عناوین رشته های جدید مصوب شورای عالی آموزش و پرورش را اعلام خواهم کرد.

به گفته آذرکیش، هدف گذاری نرخ پوشش تحصیل در دوره فنی و حرفه ای و کاردانش در قانون برنامه ششم توسعه، ۵۰ درصد است. اکنون این نرخ ۳۶ درصد است و هدفگذاری امسال ما برای ورودی پایه دهم حدود ۴۴.۷۶ درصد است و امیدواریم در سه پایه این عدد از ۳۶ درصد بالاتر برود.