۰ نفر

سخنگوی سازمان سنجش پاسخ داد؛

تفاوت کنکور امسال و سال گذشته چیست؟

۳۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۳۲
کد خبر: 538301
تفاوت کنکور امسال و سال گذشته چیست؟

سخنگوی سازمان سنجش گفت: اگر بعد از تاریخ خوداظهاری داوطلبان متوجه ابتلای خود به بیماری کرونا شوند یا مشکوک و دارای علامت باشند در محلی مجزا از سایر داوطلبین آزمون خواهند داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش در مورد شرایط برگزاری کنکور سراسری و تجربه جدید برگزاری این آزمون نسبت به سال گذشته گفت: نسبت به سال گذشته تعداد شهر‌های برگزار کننده آزمون افزایش پیدا کرده است.

زرین آمیزی در مورد تمهیدات بهداشتی در روز‌های برگزاری کنکور افزود: ما تجربه برگزاری موفق آزمون در شرایط کرونا را داشته ایم، حوزه‌های برگزاری ما آمادگی کامل دارند، از این رو ناظرین مورد تایید وزارت بهداشت قبل از برگزاری آزمون حوزه‌ها را بازدید و رعایت موازین بهداشتی حوزه‌ها را چک و بررسی می‌کنند.

وی افزود: ناظرین بهداشت در روز برگزاری آزمون هم حضور دارند علاوه بر حضور آن‌ها تمام ارگان‌هایی که در برگزاری سالم و مطمئن آزمون میتوانند همکاری با سازمان داشته باشند، همانند استانداری‌ها، وزارت نیرو، اورژانس کشور و تمام ارگان‌های دیگرهماهنگی‌های لازم با آن‌ها انجام شده و آمادگی لازم را برای آزمون در روز‌های نهم تا دوازدهم تیرماه را دارند.

وی در مورد انجام خود اظهاری داوطلبان گفت: داوطلبینی که از ۲۴ خرداد مبتلا به کرونا شده اند، می‌توانند مستندات لازم شامل نتیجه آزمایشات را در قسمت خود اظهاری در سایت سازمان بارگزاری کنند. به محض اطلاع از آمار این افراد این اطلاعات به وزارت بهداشت منتقل و حوزه امتحانی این افراد در بیمارستان‌هایی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند در شهر محل سکونت داوطلبان انجام می‌پذیرد.

زرین آمیزی درباره تجربه حاصل از آزمون سراسری سال گذشته گفت: در سنوات گذشته ضدعفونی کردن حوزه‌ها و همچنین حضور ناظرین سلامت را به شکل امسال نداشته ایم از طرفی افزایش حوزه‌ها نسبت به سال گذشته، جدا کردن داوطلبین مبتلا به کرونا از مواردی است که امسال با توجه به تجربه سال گذشته به شکل موثر تری صورت خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان سنجش در پاسخ به این سوال که اگر داوطلبینی از ابتلا به بیماری خود اطلاع نداشته باشند و یا حتی علایم مشکوک به بیماری داشته باشند، گفت: اگر بعد از تاریخ خوداظهاری داوطلبان متوجه ابتلای خود به بیماری کرونا شوند یا داوطلبین مشکوک و دارای علامت باشند در محلی مجزا از سایر داوطلبین آزمون خواهند داد.

وی در پایان با اشاره به اینکه تجربه که از سال گذشته داشتیم موجب شد شهرهای محل آزمون را بیشتر کنیم گفت: در شهر‌های قرمز در نوار جنوبی کشور تعداد حوزه‌های برگزاری را افزایش دادیم که هر داوطلب در شهر خود آزمون دهد و از شهر خود خارج نشود، چرا که این امر مسافرت‌ها را کاهش می‌دهد و به سلامت داوطلبین و جامعه کمک می‌کند.