۰ نفر

بر اساس آخرین آمار؛

بیش از یک میلیارد دوز واکسن کرونا در چین تزریق شد

۳۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶
کد خبر: 537928
بیش از یک میلیارد دوز واکسن کرونا در چین تزریق شد

چین موفق به واکسیناسیون بیش از یک میلیارد دوز واکسن کرونا در نقاط مختلف این کشور شده است.

به گزارش تی هاوس،  طبق گزارش کمیسیون بهداشت چین تا روز شنبه بیش از یک میلیارد دوز واکسن کرونا در سراسر چین تزریق شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، طبق آمارهای ارائه شده سرعت تزریق واکسن کرونا در کشور چین هر ماه بهبود یافته و تعداد بیشتری از مردم این کشور موفق به دریافت واکسن کرونا می‌شوند. با توجه به شیوع انواع جدید ویروس کرونا در هند و ویتنام مقامات چینی قصد دارند هرچه سریع‌تر اکثر مردم را در برابر ویروس واکسینه کنند.

مقامات چینی امیدوارند با واکسیناسیون کامل این کشور در آینده نزدیک نگرانی نسبت به شیوع دوباره این ویروس نداشته باشند زیرا شیوع کرونا در جنوب غرب این کشور بار دیگر باعث اختلال در روند زندگی عاد شده است.

شیوع کرونا در جنوب چین باعث اختلال در بنادری شده که برای تجارت جهانی نقشی کلیدی را ایفا می‌کنند. شیوع دوباره کووید در این منطقه از چین می‌تواند تاخیر چندین ماهه در ارسال کالاهایی را به همراه داشته باشد که کمبود آنها در جریان فصل خرید می تواند باعث افزایش قیمت آنها شود.

اختلال در روند ارسال کالاها از ماه گذشته و زمانی آغاز شد که مقامات در گوانگدونگ در جنوب چین که چندین بندر بزرگ کانتینری دنیا در آن حضور دارد به دلیل شیوع کرونا مجبور به لغو پروازها، تعطیلی بسیاری از مراکز و به تعویق انداختن تجارت در بنادر شدند تا بتوانند بار دیگر مانع از شیوع کرونا شوند.