۰ نفر

تشخیص افسردگی با بهره گیری از تغییر صدا

۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبر: 537625
تشخیص افسردگی با بهره گیری از تغییر صدا

دانشمندان در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک برنامه تلفن هوشمند هستند که بر اساس تغییر در صدای کاربر، ابتلای فرد به اختلال افسردگی را تشخیص می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران،  دانشمندان در حال برنامه ریزی برای تولید یک برنامه تلفن هوشمند هستند که با توجه به تغییر در صدای کاربر، ابتلا به اختلال افسردگی اش را تشخیص می‌دهد.

به گزارش دیلی‌میل، به طور کلی حدود ۳۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان مبتلا به افسردگی هستند و این اختلال مهم‌ترین عامل ناتوانی در سراسر جهان محسوب می‌شود.

طبق گفته محققان در دانشگاه مریلند، هماهنگی گفتاری و صدا با افسردگی فرد تغییر می‌کند. دانشمندان می‌گویند افرادی که  افسردگی دارند، نمی‌توانند سریع فکر کنند و سرعت مکالماتشان با مکث‌های طولانی‌تر همراه است و نسبت به شدت افسردگی مکث ان‌ها در مکالمات نیز طولانی‌تر می‌شود.

با این اوصاف، یک برنامه تشخیص صدا که با الگوریتم‌های مختلف آموزش ماشین با یکدیگر ترکیب شده است و مبتنی بر شبکه‌های عصبی مصنوعی است می‌تواند به تشخیص افسردگی از صدای فرد کمک کند.

برنامه ذکر شده به بیماران و اطرافیان کمک می‌کند تا از تغییرات بالقوه تهدیدکننده سلامت روان خود مطلع شوند؛ این پروژه توسط «Carol Espy-Wilson» استاد مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه مریلند هدایت می‌شود.

در طی ۱۸۰ مین اجلاس انجمن صوتی آمریکا که تقریباً از ۸ تا ۱۰ ژوئن برگزار می‌شود، پروفسور اسپی-ویلسون بیان کرد که در حال بحث در مورد چگونگی بازتاب وضعیت سلامت روان در هماهنگی حرکات گفتاری است.

این اپلیکیشن که هنوز نامش مشخص نشده و در مراحل برنامه ریزی اولیه است توسط درمانگران به بیماران توصیه می‌شود تا آن‌ها را بین جلسات درمانی کنترل کند و از خودکشی مبتلایان به افسردگی حاد جلوگیری شود.