۰ نفر

با گریم بازیگران سریال «سلمان فارسی» آشنا شوید + عکس

۲۹ خرداد ۱۴۰۰، ۰:۵۹
کد خبر: 537461
با گریم بازیگران سریال «سلمان فارسی» آشنا شوید + عکس

«سلمان فارسی» مهم ترین سریال تاریخی تلویزیون پس از «مختارنامه» است که به کارگردانی داود میرباقری زمستان ۹۸ کلید خورد و همچنان هم در حال تولید است؛ مجموعه ای که بخش اعظمی از ظرفیت هنر تصویر و نمایش کشور را به خود معطوف کرده و بازیگران شناخته شده ای در آن به ایفای نقش می پردازند که تاکنون فقط از گریم چند نفر از آنها رونمایی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در طول یک سال گذشته از گریم شخصیت هایی با بازی بازیگرانی چون فرهاد اصلانی، محمدرضا هدایتی، مرحوم چنگیز جلیلوند، علی دهکردی، رامونا شاه، احترام برومند، مهدی فقیه و علیرضا مهران رونمایی شده است.

همچنین تاکنون از گریم علیرضا شجاع نوری به عنوان بازیگر نقش سلمان فارسی، رونمایی نشده است.

نمایی از لوکیشن سریال سلمان فارسی

در این گزارش به گریم برخی بازیگران در سریال تاریخی «سلمان فارسی» می پردازیم:

فرهاد اصلانی

فرهاد اصلانی که پیش از این با ایفای نقش ابن زیاد در «مختارنامه» و سرگرد اسد در «شاهگوش» و همچنین بازی در «امام علی (ع)» با میرباقری همکاری کرده بود، این روزها در سریال «سلمان فارسی» هم به ایفای نقش می پردازد.

فرهاد اصلانی در این مجموعه تاریخی نقش «تاجر» را بازی می‌کند.

فرهاد اصلانی در سریال «سلمان فارسی»

زنده یاد چنگیز جلیلوند

پاییز  سال گذشته بود که زنده یاد چنگیز جلیلوند به کاروان تازه به حرکت درآمده سریال «سلمان فارسی» پیوست.

چنگیز جلیلوند سال گذشته در ۸۰ سالگی در قامت اسقفی رومی جلوی دوربین میرباقری قرار گرفت. روزهای همراهی چنگیز جلیلوند با پروژه سریال «سلمان فارسی» در جزیره قشم بود. 

تصویر زیر مربوط به گریم چنگیز جلیلوند و حضور کوتاه اما خاطره‌انگیز وی در سریال «سلمان فارسی» است. 

احترام برومند

احترام برومند که آخرین حضورش در سریال به سال ۹۸ و سریال «خواب زده» سیروس مقدم در شبکه نمایش خانگی برمی گردد، در سال ۹۷ هم اجرای برنامه «رادیو شب» در شبکه شما را عهده دار بود. این بازیگر به گفته ی خودش تاکنون در سریال‌های تلویزیونی کار نکرده‌ و اگر پیشنهادی بوده در نهایت انجام نشده است. او که دعوت میرباقری برای حضور در سریال «سلمان فارسی» را پذیرفته است، این روزها در این پروژه تلویزیونی به ایفای نقش می پردازد.

احترام برومند از جمله بازیگرانی است که گریمش در سریال سلمان فارسی رسانه ای شده است.

احترام برومند در سریال سلمان فارسی

محمدرضا هدایتی

محمدرضا هدایتی را اغلب با سریال های طنز در تلویزیون می شناسند. او از جمله بازیگرانی است که با گریم متفاوتی در سریال میرباقری حضور دارد.

تصویر مربوط به محمدرضا هدایتی مربوط به بازی در یکی از سکانس‌هایی است که سال گذشته در قشم تصویربرداری شده است.

محمدرضا هدایتی در صحنه ای از سریال سلمان فارسی که عبور کاروان سلمان از کنار سپاه روم و ایران (دوران ساسانی) را به تصویر کشیده شده است. برای معماری درست تصویر و ایجاد فضایی قابل باور از تعداد کثیری از بازیگران خارجی با ملیت‌های یونانی، مراکشی، ترکیه‌ای و...  استفاده شده که همگی پس از پایان این فصل به کشورهای خود بازگشتند.

مهدی فقیه

و اما مهدی فقیه که این روزها در پروژه «جشن سربرون» مجتبی راعی هم به ایفای نقش پرداخته و قبلاً هم در سریال‌های تاریخی مثل «ملک سلیمان» حضور داشته است، حالا در مقابل دوربین داود میرباقری در نقش «جذامی» ظاهر شده است.

سریال سلمان فارسی به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری سه‌گانه‌ای در دنبالۀ سریالهای میرباقری امام علی (ع) (۱۳۷۳-۱۳۷۷) و مختارنامه (۱۳۸۲-۱۳۸۸) است که زاویۀ دیگری از تاریخ اسلام را به تصویر می‌کشد. این سریال زندگی سلمان فارسی، یار ایرانی پیامبر اسلام (ص) را در سه مقطع روایت می‌کند؛ تولد و جوانی او در ایران باستان دوران ساسانیان، مهاجرت او به بیزانس و بخش عمده‌ای زندگی او که در آن دوره می‌گذرد و بخش سوم گرویدن او به دین اسلام و قصه‌ای که در حجاز می‌گذرد.

تعداد بازیگران این سریال همانند آثار قبلی میرباقری متعدد است و ۱۵۰۰ شخصیت در سریال پیش بینی شده است.

فیلم‌برداری سریال سلمان فارسی که از زمستان سال گذشته در کویر شهداد کرمان و جزیره قشم آغاز شده بود، با فراگیر شدن ویروس کرونا، دچار تغییراتی شد، چنان‌که لوکیشن های داخلی مانند منطقه مجن شهرستان شاهرود و شهرک سینمایی نور، جایگزین لوکیشن های خارجی در ترکیه شد و فیلم‌برداری هم پس از مدتی توقف از دهم مرداد ماه، از سر گرفته شد.

بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته فیلم‌برداری سریال سلمان فارسی حدوداً پنج سال طول می‌کشد و بازیگران ایرانی و خارجی از کشورهای یونان، مراکش و تونس در آن بازی خواهند کرد.