۰ نفر

باد شدید و گردوخاک در برخی استان‌ ها

۲۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۳۱
کد خبر: 537357
باد شدید و گردوخاک در برخی استان‌ ها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، زنجان، همدان، آذربایجان شرقی، مرکزی، اصفهان، قم، یزد و جنوب سمنان افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در ۵ روز آینده کماکان جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: در همین مدت در ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب بارش پراکنده و خفیف داریم.

وی با بیان اینکه از امروز تا دوشنبه ۳۱ خرداد در شرق کشور وزش باد شدید داریم، گفت: در این مدت در زابل طوفان گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اظهار کرد: امروز و فردا در استان‌های خوزستان، ایلام و بوشهر وزش باد و گرد و خاک و در استان های زنجان، همدان، آذربایجان شرقی، مرکزی، اصفهان، قم، یزد و جنوب سمنان افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: خلیج فارس و تنگه هرمز امروز مواج است ضمن آنکه دریای خزر امروز و فردا مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری بیان کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۲۵ خرداد امسال میزان ۱۲۹.۷ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۷۷.۲ میلی متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۵۳.۲ درصد کمتر از سال گذشته است.

ضیائیان افزود: آسمان تهران روز آینده صاف گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۷ و ۲۷ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۶ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.