۰ نفر

در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس فدرال‌ رزرو؛

سهام آمریکا افت کرد

۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۳
کد خبر: 537051
سهام آمریکا افت کرد

سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب (بامداد پنجشنبه به وقت تهران) در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو افت کردند.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب (بامداد پنجشنبه به وقت تهران) در واکنش به بیانیه پایانی اجلاس سیاست‌گذاری فدرال‌رزرو افت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر؛ فدرال‌رزرو در پایان این اجلاس اعلام کرد که سریع‌تر از آن‌چه قبلاً پیش‌بینی می‌شد نرخ بهره خود را بالا خواهد برد.

میانگین صنعتی داو جونز ۲۵۶.۶۶ واحد یا ۰.۸ درصد افت کرد و به ۳۴٫۰۳۳.۶۷ واحد بازگشت. این شاخص در واکنش اولیه به بیانیه بانک مرکزی آمریکا ۳۸۲ واحد سقوط کرده بود.

اس‌اندپی ۰.۵ درصد پایین آمد و به ۴٫۲۲۳.۷۰ واحد رسید در حالی که کامپوزیت نزدک ۰.۲ درصد افت کرد و به ۱۴٫۰۳۹.۶۸ واحد رسید. شاخص‌های اس‌اندپی و کامپوزیت نزدک در واکنش اولیه به بیانیه فدرال‌رزرو ۱ درصد سقوط کرده بودند.

فدرال‌رزرو اعلام کرد که اولین افزایش نرخ بهره می‌تواند در سال ۲۰۲۳ انجام شود. این در حالی است که قبلاً در ماه مارس اعلام کرده بود تا بعد از این تاریخ هیچ افزایش نرخ بهره‌ای نخواهیم داشت.

جیمز مک‌کان، معاون و اقتصاددان ارشد شرکت آبرین استاندارد اینوستمنت، می‌گوید: این آنچه بازار انتظار داشت نبود. بانک مرکزی حالا می‌گوید که نرخ بهره زودتر و سریع‌تر افزایش خواهد یافت. این با بیانیه قبلی که اعلام کرده بود تورم موقتی است هم‌خوانی ندارد.