۰ نفر

برگزاری مراسم خاکسپاری برای بیمار زنده! + عکس

۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبر: 536883
برگزاری مراسم خاکسپاری برای بیمار زنده! + عکس

اشتباه پرستار بیمارستان موجب وقوع یک اتفاق عجیب در یکی از بیمارستان های روسیه شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در اتفاقی عجیب، یک پیرمرد ۷۹ ساله روسی پس از اعلام مرگش در بیمارستانی در این کشور زنده پیدا شد. «گرگوری واسیلیِف»، به دلیل ضعف جسمانی و همچنین اختلال در گفتار‌ی در تاریخ ۱۲ می‌در یک بیمارستان محلی در مسکو بستری شده بود. این مرد سالخورده دچار سکته مغزی شده بود. پنج روز بعد از طرف بیمارستان به خانواده واسیلیف اطلاع داه شد که بیمار آن‌ها درگذشته است.

«واروارا کورچاشکینا»، نوه دختری واسیلیف با انتشار پستی در صفحه فیسبوک خود در این باره نوشت: «وقتی مادر، پدر و برادرم جسد را دیدند همگی آن‌ها گفتند که این جنازه پدربزرگم نیست. با این حال پاتولوژیست وقت بیمارستان مدارک پزشکی مربوط به مرگ پدربزرگم را به ما نشان داد و مدعی شد که وضعیت جسمی و بدنی بیمار پس از وقوع سکته و مرگ و همچنین بعد از انجام کالبدشکافی دچار تغییرات زیادی می‌شود.»

بنا به گفته کورچاشکینا در حالی که هنوز خانواده واسیلیف مرگ او را باور نکرده بودند و به سختی متقاعد شده بودند که جنازه مربوط به پدربزرگش است مراسم خاکسپاری را برگزار کردند. اما تنها ۲ روز بعد از بیمارستان با خانواده واسیلیف تماس گرفتند و اعلام کردند که آن‌ها اشتبا‌ها جنازه فرد دیگری را به جای واسلیف دفن کرده اند.

14131463_558

کورچاشکینا در ادامه این پست خود در فیسبوک نوشت: «واقعا اگر فردی را که ما جنازه اش را دفن کردیم بستگانی نداشت چطور می‌توانستیم متوجه شویم که جنازه اشتباهی را دفن کرده ایم و پدربزرگ ما هنوز زنده است. وقتی این مرد از دنیا رفت، در واقع روی تختی که پدربزرگ من بستری بود مُرد. این یک اشتباه انسانی، قصور پزشکی و نقص در سیستم درمانی کشور است.»

14131464_971

ظاهرا تخت واسلیف با یک بیمار دیگر توسط پرستار وقت بیمارستان عوض شده بود و او فراموش کرده بود که این مورد را به مسئولان بیمارستان گزارش دهد.

14131465_648گفتنی است؛ در حالی قرار است واسیلیف از بیمارستان به یک مرکز توانبخشی منتقل شود که مدارک و اسناد وی پیشتر به عنوان یک فرد متوفی ثبت شده است. خانواده واسیلیف از مقامات بیمارستان خواسته اند تا حقوق وی را احیاء کنند.

14131466_859