۰ نفر

چطور با افراد زورگو مقابله کنیم؟

۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۹
کد خبر: 536493
چطور با افراد زورگو مقابله کنیم؟

به گزارش SmartBrief، همه ما در زندگی روزمره خود با افرادی سلطه جو برخورد می‌کنیم که فکر می‌کنند عملکردشان به صلاح دیگران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، از بیش از ۲۱۰ هزار نفر، سوال "شما چگونه با کسی که شخصیتی کاملاً سلطه گر دارد برخورد می‌کنید؟ " پرسیده شد و چهار گزینه در اختیار این افراد قرار گرفت. نتیجه این نظرسنجی به شکل زیر است:

از آن‌ها اجتناب می‌کنم: ۱۴ ٪

مستقیماً با آن‌ها روبرو می‌شوم و مقابله می‌کنم: ۱۶ ٪

بدون توجه به آن‌ها کار خودم را انجام می‌دهم: ۴۴ ٪

آن‌ها را هدایت می‌کنم و به ایشان بازخورد می‌دهم: ۲۷ ٪

متوقف کردن یک سلطه گر

14150820_522

احتمالا تا به حال کار کردن با شخصی سلطه گر برایتان پیش آمده است. آن‌ها کار‌ها را به سرانجام می‌رسانند، اما در مسیر این کار، پا روی اطرافیانشان می‌گذارند.

کنار آمدن با این نوع آدم‌ها دشوار است. در حالی که کار کردن در کنار آن‌ها ممکن است در کوتاه مدت یک رویکرد قابل قبول باشد، در طولانی مدت فقط درد و خستگی به همراه دارد. کمی وقت بگذارید و با آن‌ها درباره بازخورد کارشان صحبت کنید.

باید بدانید که می‌توان این رفتار سلطه گرانه آن‌ها را متوقف کرد. آن‌ها حتی ممکن است متوجه نشوند که هنگام انجام کارهایشان در حال له کردن دیگران هستند. غیرت بیش از حد آن‌ها و نگرشی که در "به سرانجام رساندن کارها" دارند، می‌تواند سرمایه بزرگی برای سازمانی که در آن کار می‌کنند باشد. البته در این صورت است که رفتارشان به سمت تعادل پیش رود.

آن‌ها ممکن است به اشتباه فکر کنند رفتارهایشان نه تنها مناسب است بلکه ارزشمند هم است. اگر می‌خواهید کار‌ها به راحتی انجام شوند و در آینده  از نابودی خود یا دیگران جلوگیری کنید، رفتار سلطه جویانه این آدم‌ها را متوقف کنید و بازخورد‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهید.