۰ نفر

از نظر وزیر آموزش و پرورش؛

سطح کیفی معلمان چطور است؟

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۵۳
کد خبر: 536184
سطح کیفی معلمان چطور است؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده به همراه آمار و ارقام به دست آمده، نشان دهنده حرکت به سمت جلو است ولی نمی‌توانیم این آمار را ملاکی برای دسترسی به معلمان توانمند قرار دهیم و بیان کنیم معلمان با کیفیت را تربیت کرده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن حاجی میرزایی در نشست با اعضای هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: فلسفه وجودی تشکیل این جلسه، بحث و بررسی مأموریت‌ها، کیفیت برنامه‌ها و دغدغه‌های احتمالی در دانشگاه فرهنگیان است.

وی افزود: شاید بزرگ‌ترین فرصت جمهوری اسلامی برای تمدن‌سازی، نظام تعلیم و تربیت باشد و من بر این باورم که علی‌رغم تمام دستاوردهایی که در حوزه تعلیم و تربیت، کسب کرده‌ایم باز هم آنگونه که باید به این حوزه توجه کافی نشده است و اگر بخواهیم در این زمینه فعالیت کنیم با ظرفیتی بسیار بیش از آنچه امروز مورد استفاده قرار گرفته، مواجه خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که رکن اصلی آموزش و پرورش، معلمان هستند، گفت: بر اساس دستورالعمل جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش، لازم است معلمان قبل از ورود به عرصه معلمی در دانشگاه فرهنگیان، آموزش ببینند و تربیت شوند بنابراین باید از توانایی برنامه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، برای تربیت معلمان توانمند و مسئولیت‌پذیر اطمینان حاصل کرد.

حاجی میرزایی افزود: خوشبختانه گزارش‌های ارائه شده به همراه آمار و ارقام به دست آمده، نشان دهنده حرکت به سمت جلو است ولی نمی توانیم این آمار را ملاکی برای دسترسی به معلمان توانمند و باکیفیت قرار دهیم و به صورت قاطع بیان کنیم که در این شرایط معلمانی باکیفیت را تربیت کرده‌ایم.