۰ نفر

رینگ لایت رومیزی بخریم یا نخریم؟

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۷
کد خبر: 535450
رینگ لایت رومیزی بخریم یا نخریم؟

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی به ترند این روزها تبدیل شده است؛ دوربین ، نور و صدا سه عنصر اصلی تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی شده‌اند. به جای دوربین و میکروفون حرفه‌ای می‌توانید از موبایل‌های پیشرفته استفاده کنید اما برای نور حتما به یک منبع نور عالی نیاز خواهید داشت.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تامین نور، رینگ لایت است. رینگ لایت هم انواع مختلفی دارد، رومیزی، موبایلی، آرایشگاهی و پایه بلند.

در این مقاله می‌خواهیم بررسی کنیم از بین این مدل‌های موجود، خرید رینگ لایت رومیزی ارزش دارد؟ یا باید برویم سراغ مدل‌های پایه‌دار یا موبایلی؟

در این مقاله می‌خواهیم به صورت کامل به این سوال پاسخ دهیم تا راحت‌تر در مرد خرید رینگ لایت رومیزی تصمیم بگیرید.

رینگ لایت چیست؟

رینگ لایت یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی در عکاسی و فیلم‌برداری است؛ این منبع نوری به شکل حلقه‌ای است که داخلش لامپ‌های LED دارد و می‌توانید به کمک آن نور لازم برای فیلمبرداری از یک سوژه انسانی را تامین کنید.

رینگ لایت‌ها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن‌ها امکانات مختلفی را دارند. از مهم‌ترین و پرکاربردترین رینگ‌ لایت‌های مورد استفاده می‌توان به رینگ لایت گوشی اشاره کرد که با توجه به هزینه بسیار مناسب است و امکان استفاده روی موبایل، طرفداران زیادی دارد.

همچنین بسیاری از افرادی که در زمینه عکاسی حرفه‌ای فعالیت می‌کنند، از رینگ لایت بزرگ معروف به سالنی استفاده می‌کنند که حرفه‌‌ای‌تر است و البته هزینه بیشتری هم دارد.

واقعاً به رینگ لایت نیاز داریم؟

یکی از سوالات مهم که کاربران می‌پرسند این است که آیا واقعا به رینگ لایت نیاز داریم و نور محیط نمی‌تواند پاسخگوی نیاز ما باشد؟

شاید نور رینگ لایت برای فضای باز کاربردی نداشته باشد اما مسئله‌ای که وجود دارد، این است که شما همیشه زیر نور آفتاب عکاسی نمی‌کنید و گاهی اوقات در خانه و حتی زمانی که خورشید غروب کرده است نیاز به عکاسی و فیلم برداری دارید.

بنابراین در چنین مواقعی رینگ لایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصاویر و فیلم‌های باکیفیت ضبط کنید!

یکی از قابلیت‌های بسیار عالی رینگ لایت این است که شما می‌توانید دمای رنگ را تنظیم کنید و تعادل طبیعی بین رنگ‌ها به وجود بیاورید. همچنین رینگ لایت قابل حمل است و در هر جایی که نیاز به عکاسی و فیلم برداری داشته باشید، می‌توانید آن را برده و کیفیت تصاویر خود را افزایش دهید. اگر در محیط خانه این کار را انجام می‌دهید، خرید رینگ لایت رومیزی انتخاب مناسبی است!

در حال حاضر بسیاری از افرادی که به هر نوعی دست به تولید محتوا می‌زنند، نیاز به رینگ لایت دارند. اگر شما هم در وبلاگ شخصی، اینستاگرام، یوتیوب یا هر شبکه اجتماعی دیگری در حال تولید محتوا هستید، نیاز به ریگ لایت دارید تا بتوانید بهترین نتایج را از عکاسی و فیلمبرداری خود بگیرید.

اگر با گوشی در حال تولید محتوای هستید، نیاز به رینگ لایت سالنی ندارید و یک رینگ لایت گوشی می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. البته باز هم اگر در فضای بسته نظیر محیط کار خود تولید محتوا می‌کنید، شاید استفاده از رینگ لایت رومیزی گیره دار هم بتواند پاسخگوی کامل نیازتان باشد.

2

آشنایی انواع رینگ لایت

در این بخش به بررسی انواع رینگ لایت می‌پردازیم تا بتوانید متناسب با نیاز خود یک رینگ لایت مناسب نظیر رینگ لایت رومیزی گیره دار را انتخاب کنید:

رینگ لایت گوشی

اولین نوع رینگ لایت که طرفداران بسیار زیادی دارد، رینگ لایت گوشی است!

این نوع رینگ لایت برای افرادی مناسب است که با موبایل خود اقدام به تولید محتوا، عکاسی و فیلم برداری می‌کنند. در حال حاضر بسیاری از موبایل‌ها کیفیت خوبی دارند و با استفاده از نورپردازی مناسب به راحتی می‌توانید تصاویر با کیفیت تهیه کنید. رینگ لایت گوشی به راحتی روی موبایل نصب می‌شود و با توجه به وزن کمی که دارد، می‌توانید در هر جایی از آن استفاده کنید و تصاویر بسیار با کیفیتی ضبط کنید.

نوع دیگری از رینگ‌لایت موبایل هم در بازار هست که وجه تمایزش در داشتن پایه موبایل در مرکز حلقه نور است.

بعضی از این مدل‌ها اپلیکیشنی هم دارند که روی موبایل نصب می‌شود و می‌توانید رنگ نور یا میزان شدت را تنظیم کنید.

 

رینگ لایت رومیزی

رینگ لایت رومیزی یکی دیگر از انواع رینگ لایت است که با استفاده از آن می‌توانید کیفیت عکاسی و فیلم برداری خود را افزایش دهید.

اگر به دنبال یک رینگ لایت با کیفیت هستید و نمی‌خواهید وسایل آن دست و پا گیر باشد، خرید رینگ لایت رومیزی گزینه بسیار مناسبی است. همچنین لازم است بدانید که رینگ لایت رومیزی دارای مدل‌های مختلفی است که یکی از بهترین آن‌ها، رینگ لایت رومیزی گیره دار است. با استفاده از این رینگ لایت شما به راحتی می‌توانید آن را بر روی میز قرار داده و تصاویر دلخواه خود را ثبت کنید.

در واقع تنها تفاوت رینگ لایت رومیزی با دیگر مدل‌ها در ابعاد کوچکتر، داشتن پایه‌های کوتاه و امکان حمل و نقل آسان است.

برای مثال  بعضی از مدل‌ها پایه‌های جمع شونده دارند که برای حمل در کیف کار شما را آسان می‌کنند.

رینگ لایت آرایشگاهی

این نوع رینگ لایت برای افرادی مناسب است که در زمینه زیبایی و آرایشی فعالیت می‌کنند! این نوع رینگ لایت در آرایشگاه‌ها یا حتی در خانه‌ها برای آرایش کردن (بدون ضبط ویدیو) هم کاربرد دارد چون نور یکنواخت و نرمی به صورت می‌تاباند.

از طرف دیگر، افرادی که سالن آرایشی دارند و می‌خواهند از نمونه‌کار خود عکس تهیه کنند، یا اینفلوئنسرهای لوازم آرایشی، با استفاده از رینگ لایت سالنی به راحتی می‌توانند نور کافی به صورت خود بتابانند و در نهایت تصاویر بسیار با کیفیتی ثبت کنند.

رینگ لایت سالنی انواع مختلفی دارد که هر یک از آن‌ها امکانات و قابلیت‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌دهند.

رینگ لایت فلاش

یکی دیگر از انواع رینگ لایت که کاربرد زیادی دارد، رینگ لایت فلاش است که بر روی دوربین گوشی نصب می‌شود و می‌تواند نور مناسبی برای عکاسی و فیلمبرداری شما ایجاد کند. این نوع رینگ لایت را می‌توان رینگ لایت گوشی در نظر گرفت که برای عکاسی ماکرو کاربرد بسیار زیادی دارد! در واقع با استفاده از این رینگ لایت شما به راحتی می‌توانید از محصولات ریز و کوچک که به عنوان محصولات ماکرو شناخته می‌شوند را به خوبی عکس‌برداری کنید.

قابلیت و تفاوت اصلی رینگ لایت فلاش در امکان تاباندن نور در لحظه مشابه فلاش عکاسی است.

رینگ لایت دوربین حرفه‌ای

اگر عکاس یا فیلمبردار حرفه‌ای هستید، حتماً برای عکاسی از دوربین حرفه‌ای استفاده می‌کنید! همچنین قطعاً می‌دانید که نور محیط چقدر می‌تواند روی کیفیت تصاویر تهیه شده تاثیرگذار باشد و به همین دلیل است که استفاده از رینگ لایت در عکاسی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. در حال حاضر انواع رینگ لایت مناسب دوربین وجود دارد که هر یک از آن‌ها قابلیت‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌دهند و به سادگی می‌توانید از انواع آن استفاده کنید.

البته انواع دیگر رینگ لایت هم می‌تواند نیاز شما را به خوبی برطرف کند اما اگر دوربین دارید، بهتر است از رینگ لایت دوربین استفاده کنید.

حداکثر روشنایی این رینگ لایت‌ها بیشتر است و زاویه پوشش بزرگتری هم دارند. دومین مزیت این مدل رینگ لایت در امکان اتصال به پایه‌های حرفه‌ای است که معمولا در استودیو‌ها استفاده می‌شوند.

3

در نهایت، اگر قصد خرید تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری را دارید، پیشنهاد ما به شما فروشگاه اینترنتی نورنگار است.

فروشگاه اینترنتی نورنگار یکی از بهترین مراکز فروش رینگ لایت با تضمین کیفیت و اصالت است. بدون هیچ نگرانی می‌توانید از مشاوره متخصصین نورنگار استفاده کنید تا بهترین تجربه خرید را داشته باشید.