۰ نفر

خورشید این هفته به شکل «حلقه آتشین» در می آید

یک رویداد خورشیدی منحصر به فرد + عکس

۱۸ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۹
کد خبر: 534386
یک رویداد خورشیدی منحصر به فرد + عکس

سازمان ناسا اعلام کرده است که خورشید گرفتگی ۱۰ ژوئن باعث می‌شود خورشید به شکل «حلقه آتشین» در بیاید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران،  ناسا تأیید می‌کند که اولین خورشید گرفتگی در سال جاری، پنجشنبه ۱۰ ژوئن رخ خواهد داد. البته آژانس فضایی می‌گوید مردم در همه نقاط جهان نمی‌توانند شاهد حلقه آتشین باشند که نشان می‌دهد ماه، خورشید را مسدود کرده است.

به گزارش وی ان اکسپلورر ،به گفته آژانس فضایی، فقط اگر از مناطقی از کانادا، شمال روسیه و گرینلند باشید می‌توانید به خورشید گرفتگی حلقه آتش نگاه کنید. کسوف حلقوی کشف بعدی نجومی برای افراد ستاره شناس خواهد بود.

برنامه دقیق خورشید گرفتگی

خورشید گرفتگی کامل فقط به برخی از بینندگان محدود می‌شود، اما خورشید گرفتگی جزئی (جایی که ماه تا حدی قرص خورشید را می‌پوشاند) در سایر نقاط جهان از مناطق دیگر در نیم کره شمالی قابل مشاهده است. این مکان‌ها شامل مناطقی از کانادا، مناطقی از آلاسکای شمالی و شرق ایالات متحده، آسیا، کارائیب، اروپا و شمال آفریقا است.

آیا خورشید گرفتگی حلقه آتش از ایران هم قابل مشاهده است؟

از طرف دیگر، خورشید گرفتگی فعالیتی است که ماه تقریباً تمام نور خورشید را مسدود می‌کند. توجه داشته باشید که در هنگام کسوف حلقوی، فاصله ماه از زمین بسیار زیاد است، اما برای مسدود کردن برخی از قسمت‌های خورشید کافی است. هنگامی که ماه به سمت خورشید حرکت می‌کند، یک حلقه از زمین قابل مشاهده است که در واقع لبه‌های بیرونی خورشید هستند.

14107301_273

بر اساس گزارش Livescience در روز شنبه ۵ ژوئن، مدت خورشید گرفتگی حلقوی تقریباً ۱۰۰ دقیقه خواهد بود. این سفر در طلوع آفتاب در انتاریو کانادا آغاز می‌شود.

این سناریو حدود ۸:۴۱ صبح به وقت محلی در مسیر شمال گرفتگی در گرینلند (۶:۴۱ صبح EDT؛ ۱۱:۴۱ GMT) ارائه خواهد شد. EarthSky نوشت: در قسمت شمالی این کشور، می‌توانید آن را ساعت ۱۰:۴۱ UTC ببینید قبل از اینکه هنگام غروب خورشید در شمال شرقی سیبری به پایان برسد.