۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

رتبه بندی فرهنگیان مشمول بازنشستگان می شود؟

۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۴۷
کد خبر: 534065
رتبه بندی فرهنگیان مشمول بازنشستگان می شود؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: با اینکه وزارت آموزش و پرورش مسئولیتی در قبال پیگیری طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان ندارد، اما با قاطعیت طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی را پیگیری خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعتراض برخی از فرهنگیان مبنی بر اینکه، بر اساس احکام جدید صادره نه تنها حقوق آنها افزایش نیافته بلکه کاهش نیز داشته است گفت:با قاطعیت اعلام می کنم که افزایش ۵۰ درصدی در اسفند ۱۳۹۸ برای تمام فرهنگیان لحاظ شده است.

محسن حاجی میرزایی افزود:اگر فردی احساس می کند افزایش حقوق مربوطه اعمال نشده است، می تواند از طریق ادارات آموزش و پرورش پیگیری کند.

طرح همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان‌ فرهنگی‌ با قاطعیت پیگیری‌ می‌شود

وی تاکید کرد: حقوق هیچ فرهنگی در سراسر کشور کاهش نیافته و همه فرهنگیان نیز احکام حقوقی خود را دریافت کرده اند و دقیقا بر اساس اجازه قانونی که وزارت آموزش و پرورش داشته است حقوق فرهنگیان را افزایش داده است.

اما وزیر آموزش و پرورش در خصوص اعتراض برخی از بازنشستگان به بند ۷ لایحه"نظام رتبه بندی معلمان"نیز تاکید کرد:نظام رتبه بندی معلمان طبق قانون تنها شامل بازنشستگان است.

حاجی میرزایی در عین حال اظهارکرد: ترمیم حقوق بازنشتگان باید از طریق لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان در «سازمان برنامه و بودجه» پیگیری شود.

وی افزود:در واقع طرح همسان سازی از سوی سازمان بازنشستگی کشوری، سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد:با اینکه وزارت آموزش و پرورش مسئولیتی در قبال پیگیری طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان ندارد، اما با قاطعیت طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی را پیگیری خواهد کرد.