۰ نفر

تا پایان سال ۲۰۲۲؛

جانسون خواستار واکسیناسیون جهانی در برابر کرونا شد

۱۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 533909
جانسون خواستار واکسیناسیون جهانی در برابر کرونا شد

نخست وزیر انگلیس می‌گوید کشور‌های ثروتمند باید برای تحقق ایمنی جهانی در برابر کرونا تا پایان سال ۲۰۲۲ اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس خواستار واکسینه شدن همه مردم جهان تا پایان سال ۲۰۲۲ شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ بوریس جانسون خطاب به سران گروه هفت، از آن‌ها خواست تا برای کمک به واکسینه شدن تمام مردم دنیا تا پایان سال آینده میلادی کمک کنند. جانسون این کار را مسیری برای تضمین ایمنی همگانی در برابر ویروس کرونا دانست.

نخست وزیر انگلیس مدعی شد: از همکاران خود در گروه هفت می‌خواهم به خواست من مبنی بر بزرگترین عملیات پزشکی در تاریخ جهان – واکسیناسیون علیه کرونا- ملحق شوند تا یک بار برای همیشه به کابوس کرونا در جهان پایان دهیم.

جانسون در بیانیه‌ای تاکید کرد واکسیناسیون جهان تا پایان سال آینده بزرگترین موفقیت در تاریخ پزشکی خواهد بود.

در حالی که ثروتمندترین کشور‌ها شمار زیادی از جمعیت خود را واکسینه کرده اند، بسیاری از کشور‌های فقیر دسترسی یکسانی به واکسن‌های کرونا ندارند. کارشناسان بهداشت هشدار داده اند که تا زمانی که واکسن‌های بیشتری اهدا نشود، ویروس کرونا به گسترش و جهش خود ادامه می‌دهد.

جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا به تازگی مدعی شد کشور‌های ثروتمند ضروری است که واکسیناسیون را در کشور‌های فقیر که توانایی خرید آن‌ها را ندارند، گسترش دهند. او همچنین موضع آمریکا در مورد لغو حق ثبت اختراع برای واکسن‌ها را تکرار کرد و گفت آن‌ها تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات زنجیره تأمین که مانع دسترسی به واکسن در سایر نقاط جهان می‌شود، انجام می‌دهند.

این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی چند روز پیش نشان داد که در پی ضعف دولت انگلیس در مقابله با ویروس کرونا میزان مقبولیت نخست وزیر این کشور کاهش یافته است.