۰ نفر

واکسن کرونا، بدن را آهنربا می کند؟

۱۳ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۲
کد خبر: 533314
واکسن کرونا، بدن را آهنربا می کند؟

ماجرای آهنربا شدن بدن پس از تزریق واکسن کرونا نیز مانند دیگر ادهایی که در فضای مجازی مطرح می‌شود تنها یک ماجرای کذب بوده و واقعیت ندارد چراکه علم آن را نمی‌پذیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین  به نقل از ایسنا؛ علیرضا محمودی راد در مورد شایعات اخیر در مورد واکسن کرونا گفت: پس از شیوع کرونا ادعاهای عجیبی در فضای مجازی دست به دست شد که گاهی موجب سردرگمی مردم شد که این هم یکی از همان ادعاهاست.

این متخصص بیماری‌های داخلی بیان کرد: در مورد  مغناطیسی شدن بدن پس از تزریق واکسن کرونا باید گفت که برخی مدعی چسبیدن آهنرباهای کوچک به محل تزریق هستند یعنی بدن آهن دارد و برخی دیگر ادعا دارند فلزات به محل تزریق می‌چسبد یعنی بدن آهنربا می‌شود.

محمودی راد ادامه داد: بررسی در هزاران فرد که واکسن‌های کرونا زده‌اند، نشان داده که فقط در برخی افراد آهنربای کوچک به پوست می‌چسبد ولی در بسیاری دیگر نمی‌چسبد؛ بنابراین این امر هیچ ربطی به تزریق ندارد.

وی تصریح کرد: مقدار واکسنی که تزریق می‌شود در حد چند قطره بوده و برای جذب آهنربا یا مغناطیس شدن حداقل باید چند گرم آهن یا مغناطیس در محل باشد و چنین چیزی غیرممکن و محال است چراکه پس از چند ساعت تمام ترکیبات واکسن جذب و در بدن پخش شده و اصلا ماده‌ای در محل تزریق نمی‌ماند.

رییس بیمارستان ولیعصر(عج) بیرجند اظهار کرد: بررسی ترکیبات داخل واکسن‌های کرونا نشان می‌دهد اصلا هیچ ترکیب دارای آهن یا چیپ در آن‌ها وجود ندارد.

محمودی راد ادامه داد: از مردم می‌خواهیم مراقب شایعات و مطالب غیرعلمی در فضای مجازی باشند و هر مطلبی را به راحتی باور نکنند.

وی یادآور شد: از مردم درخواست داریم در دسترس‌ترین واکسن را حتما تزریق کنند چراکه ماه‌ها صرف تحقیقات و آزمایش‌های گوناگون شده تا این واکسن‌ها از سوی سازمان جهانی بهداشت تایید شوند؛ بنابراین هیچ مشکلی را برای بدن ایجاد نمی‌کنند.