۰ نفر

سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش دما تا ۱۰ درجه در استان های ساحلی خزر

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۸:۴۹
کد خبر: 533148
کاهش دما تا ۱۰ درجه در استان های ساحلی خزر

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده آسمانی صاف و آفتابی همراه با ماندگاری توده هوای گرم در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ محمد اصغری ، در تشریح وضعیت جوی کشور در روزهای آتی اظهار داشت: ماندگاری توده هوای گرم و شرایط پایدار جوی، همچنین آسمانی صاف در پنج روز آینده در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: امروز در سواحل خزر و اردبیل دما به دلیل وزش باد گرم جنوبی افزایش دارد، اما در روزهای پنج‌شنبه و جمعه پیش‌رو با توجه به شمالی شدن جریانات، کاهش دما بین 6 تا 10 درجه در اردبیل و سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از فردا تا شنبه 15 خرداد بارش پراکنده در برخی مناطق استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود.

اصغری اظهار داشت: روزهای یکشنبه 16 خرداد و دوشنبه 17 خرداد به دلیل وزش باد گرم و مرطوب جنوبی، در جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شرق هرمزگان بارش پراکنده داریم.

وی گفت: در سه روز آینده در شرق کشور به ویژه زابل همچنین شرق استان کرمان، بخش‌هایی از غرب و شمال‌غرب کشور و استان خوزستان خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی به دلیل افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

اصغری بیان کرد: امروز تا جمعه شرق دریای عمان مواج است. در همین مدت شمال و مرکز خلیج‌فارس نیز مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف، در بعدازظهر کمی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 39 و 25 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده شهر کرد با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای 48 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.