۰ نفر

جزئیات حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک اعلام شد؛

۳۳ مصدوم در حادثه آتش سوزی ناو خارک

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۲
کد خبر: 533147
۳۳ مصدوم در حادثه آتش سوزی ناو خارک

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک در سواحل جاسک ۳۳ مصدوم داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ علی رئوفی ظهر امروز(۱۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: روز گذشته ناو لجستیکی آموزشی خارک که در حال انجام یک ماموریت آموزشی با حدود ۴۰۰ نفر از خدمه و دانشجویان بود در نزدیکی آب‌های بین المللی و در آب‌های داخلی دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: این ناو ساعت ۱۱ روز گذشته دچار حریق شد و به سرعت نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند و با اقدام به موقع و سرعت عمل توانستند جان همه خدمه و دانشجویان را نجات دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان بیان کرد:  دانشجویان و خدمه ناو به جاسک منتقل شدند و حادثه تلفات جانی نداشت و تنها ۲۰ نفر دچار مصدومیت جزئی و سوختگی سطحی شدند.

رئوفی عنوان کرد: این کشتی یکی از پیشرفته‌ترین شناورهای نظامیان ایران است و گاهی ناو هلیکوپتربر هم نامیده می‌شد.

وی ادامه داد: ناو خارک پس از ناو بندر مکران دومین ناو بزرگ خاورمیانه است و با سیستم بخار آب حرکت می‌کند، برق آن از طریق ژنراتورهای با توان ۵۰۰ کیلو وات تامین می‌شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: این ناو می‌توانست برق شهری مثل بندرعباس را با ژنراتورهای خود تامین کند به‌طوری که با در مدار گرفتن تمام ژنراتورها و سیستم بخار می‌توانست تولید برق ۶۰۰۰ کیلوات ساعت برسد، بخش زیادی از تجهیزات خارک طی سالیان اخیر توسط مهندسین نداجا بومی سازی و اورهال شده بود.

رئوفی ادامه داد: آتش‌سوزی ناو خارک از موتور خانه آغاز شده بود که نیروها با یدکش و بالگرد از محل حادثه به ساحل منتقل شدند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: حادثه ناو لجستیکی و آموزشی خارک در سواحل جاسک ۳۳ مصدوم داشته است.

وی افزود: ۲۳ نفر از آنان به بیمارستان‌های بندرعباس اعزام شده‌اند و ۱۰ نفر نیز به طور سرپایی درمان شده‌اند.