۰ نفر

شکارچی سپاه پاسداران را ببینید + عکس

۹ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۵۱
کد خبر: 532035
شکارچی سپاه پاسداران را ببینید + عکس

نفربر «مکران» ساخته شده در مجموعه شهید زین‌الدین، از جمله دستاوردهای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه ساخت محصولات دفاعی سنگین، مجهز به سیستم کنترل آتش است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع در کنار ساخت انواع موشک و پهپاد به عنوان تجهیزات برتر در جنگ الکترونیک در حوزه ساخت محصولات دفاعی سنگین و نیمه سنگین هم دستاوردهای مهمی به‌دست آورده است، ساخت انواع تانک و نفربر یکی از اضلاع مهم صنعت دفاعی کشور است.

«مکران» نفربرِ آبی-خاکیِ بی تی آر ۵۰، از جمله دستاوردهای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه ساخت محصولات دفاعی سنگین است.

نفربرِ آبی - خاکی مکران دارای سیستم کنترل آتش است و به سایت دید شامل دوربین روزانه و سنسور حرارتی با قدرت آشکارسازی تا چهار هزار متر و مسافت یاب لیزری بُرد ۱۰ هزار متر تجهیز مجهز است. شلیک با مانیتور، قابلیت رهگیری، بارگیری مهمات سریع و … از جمله خصوصیاتِ این خودروی زرهی کاملاً ایرانی است.

سیستم کنترل آتش دارای یک سیستم دید شبانه حرا تی و روزانه است و قابلیت هدف‌گیری اهداف هوایی و زمینی را دارد.

2

بُرجک «مکران»، شامل یک توپ ۳۰ م و یک تیربار ۷٫۶۲ هم‌محور با توپ اصلی است و مخزن مهمات ۵۰۰ فشنگیِ در قسمت بالایی آن نصب شده است و با انجام محاسبات بالستیک گلوله، قابلیت قفل روی اهداف متحرک را دارد.

مکران، هفتم تیر سال ۹۹ با حضور مسؤلان کشوری و لشکری رونمایی و به نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی الحاق شد.