۰ نفر

برترین کتاب های اطلاعات عمومی

۹ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۵۷
کد خبر: 532019
برترین کتاب های اطلاعات عمومی

به گزارش اقتصادآنلاین، قبل از این که شروع به مطالعه ی کتاب بکنید هدف خود را مشخص کنید که برای چه می خواهید این کار را انجام دهید ؟ برای شرکت کردن در مسابقه؟ یا بالا رفتن اطلاعات در هر زمینه ای ؟ شما هر کتابی که بخوانید اطلاعات عمومی شما افزایش خواهد یافت.

با پاسخ دادن به این سوال متوجه می شوید که چه موضوعاتی را باید دنبال کنید.

چند مورد از بهترین کتاب های اطلاعات عمومی را به شما معرفی می کنیم تا راحت تر بتوانید خرید کتاب را انجام دهید پس در ادامه ی مطالب با ما همراه باشید.

12

۱)دو قرن سکوت

کتاب دو قرن سکوت از کتاب هایی است که خواندن آن به همه توصیه می شود. این کتاب از معروف ترین کتاب های تاریخی ایرانی است و نوشته ی عبد الحسین زرین کوب می باشد. داستان این کتاب درباره ی دو قرن سلطه ی اعراب بر ایران تا زمان تشکیل سلسله ی طاهریان است و همه ی وقایع سیاسی و فرهنگی که در زمان سلطه ی آن ها بر ایران اتفاق افتاد را بیان می کند. کتاب در زمان پهلوی چاپ شد.

این کتاب در زمان چاپ و نشر با مشکلات زیادی همچون سانسور مواجه شد.

۲) کتاب هنر رزم

این کتاب نوشته ی سون تزو، نویسنده، فیلسوف، ژنرال نظامی چین باستان است که سال ها قبل از میلاد نوشته است و به بیان تعالیم جنگی خود پرداخته است. این کتاب برای اولین بار به زبان فرانسه ترجمه شد و در قرن بیستم به انگلیسی ترجمه شد.

موضوع کتاب درباره ی فنون و استراتژی های رفتار با دشمن است.

از مشهور ترین کتاب های مدیریت استراتژیک به شمار می رود و به گفته ی بسیاری از مدیران موفق کتاب هنر رزم در موفقیت آن ها تاثیر داشته است. این کتاب صوتی از کهن ترین اثر کلاسیک چین و جهان در مورد امور استراتژی نظامی می باشد.

۳) کتاب تاریخچه ی زمان

کتاب تاریخچه ی زمان یا تاریخ مختصر زمان اثری از استیون هاوکینگ فیزیکدان انگلیسی است که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد.  

استیون در این کتاب به زبان ساده درباره ی منشا پیدایش، ساختار، شکل گیری و سرنوشت نهایی جهان را بیان می کند.

 او در این کتاب از انفجار بزرگ تا سیاهچاله ها با ارائه دادن نظریه ای کامل به وصف تمامی عواملی که در جهان تاثیر می گذارند می پردازد.

دارای ۲۸۳ صفحه می باشد. کتاب تاریخچه ی زمان پرخواننده ترین کتاب کیهان شناسی است که به ۳۳ زبان زنده ی دنیا تا سال ۱۹۹۳ ترجمه و چاپ شد.

کتاب تاریخچه ی زمان در هفته ی ۱۸۴ چاپ به علت حضور طولانی در فهرست پرفروش ترین کتاب های نشریه ساندی تایمز در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

34

۴) شش نظریه ای که جهان را تغییر داد

نویسنده ی کتاب پل استراترن استاد فلسفه و ریاضی دانشگاه کینگزتون می باشد.

نویسنده شش اتفاق نیوتون و جاذبه، اینشتین و نسبیت، هاوکینگ و سیاه چاله، کوری و رادیواکتیویته، تورینگ و کامپیوتر، کریک، واتسون و DNA  مراحلی هستند که انسان با گذر کردن از هر کدام جهان را به نحو دیگری می شناسد و از زوایای دیگری به جهان نگاه می کند. دارای ۳۹۹ صفحه می باشد.

۵) ۱۰۰ دانشمندی که جهان را تغییر دادند :

این کتاب اثر جان بالچین است که به مرور زندگی دانشمندانی که دستاوردهای گوناگونی زندگی آن ها را تغییر داده است می پردازد. این کتاب صوتی می باشد و به مرور زندگی دانشمندانی همچون گراهام بل، فروید، گالیله، داوینچی، ادیسون، مورگان و ... که از سال ۱۵۰۰ به بعد زندگی می کرده اند بررسی کرده است که دانشمندان این کتاب پزشک، فیزیکدان، شیمی دان، ریاضی دان، طبیعی دان و رشته های دیگری هستند.

۶) آینده ی نزدیک

کتاب آینده ی نزدیک نوشته ی کوین کلی است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. اتفاق هایی که در سه دهه ی آینده اتفاق خواهد افتاد را بیان می کند. یک نقشه ی راه را برای آینده ارائه می دهد که شما متوجه می شوید که چگونه تغییرات در زندگی آینده تاثیر خواهد گذاشت.

۷) انیشتین چه چیزی را نمی دانست

نویسنده ی این کتاب علمی رابرت ولک است که به پاسخ سوال هایی  درباره ی دنیای مدرن و افزایش اطلاعات عمومی افراد پرداخته است. به زبان ساده به سوالاتی که در ذهن بیشتر افراد هست پاسخ می دهد.

این کتاب به این علت نام گذاری شده است ، پاسخ هایی که برای سوال ها بیان شده سوالات جهان مدرن هستند.

رازهایی که حتی انیشتین نیز از آن بی خبر بوده است.

موضوع کتاب پاسخ به سوال هایی همچون دلیل  تاثیر صابون بر کثیفی ها، دلیل آبی بودن آسمان، علت رنگ زرد شعله ی شمع، نحوه ی کار آهنرباها است.

برای خرید کتاب می توانید به بانک کتاب تلکتاب به ادرس telketab.com مراجعه نمایید.