۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

چگونه هنگام کار در خانه انگیزه خود را حفظ کنیم؟

۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۱
کد خبر: 530712
چگونه هنگام کار در خانه انگیزه خود را حفظ کنیم؟

کار در خانه در ابتدا یک ایده عالی به نظر می‌رسد. بدون طی مسافت یا پوشش خاصی. دیگر خبری از شلوغی‌های همکاران و حواس پرتی‌های محیط کار نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، مشکل این است که هیجان و تازگی کار از راه دور از بین می‌رود، به خصوص اگر مدت طولانی است که این کار را انجام می‌دهید. برای ادامه بهره وری، باید یاد بگیرید که وقتی خانه شما به دفتر جدید شما تبدیل شده است، چگونه باید در محل کار انگیزه خود را حفظ کنید. 
عدم درک اینکه انگیزه انتقادی می‌تواند منجر به تعلل، کاهش بهره وری و ناراحتی ذهنی شود. در اینجا چند نکته مفید در مورد چگونگی انگیزه داشتن آورده شده است تا بتوانید هنگام کار در خانه شاد، سالم و مثمر ثمر باشید. 
1. دفتر خانه خود را تنظیم کنید
در صورت امکان، فضای کاری خود را در اتاقی ایجاد کنید که دارای درب است و می‌توانید آن را ببندید تا از حریم خصوصی بیشتری برخوردار شوید. 
اطمینان حاصل کنید که تجهیزات اداری خانگی خوبی دارید. حداقل یک صندلی با کیفیت، یک یا چند نمایشگر، یک پایه لپ تاپ و یک میز خوب تهیه کنید. صفحه کلید ارگونومیک و موس خوب نیز به کارتان می‌آید. 
ایستگاه کاری خود را به درستی تنظیم کنید. برای کاهش فشار در ناحیه گردن، شانه‌ها، کمر و سایر اعضای بدن باید از نظر ارگونومیکی ( کاهش فشارهای جسمانی و روانی در محیط کار ) درست باشد، به خصوص اینکه احتمالاً ساعت‌ها مستقیم کار خواهید کرد.
شما می‌توانید ایستگاه کاری خود را به روش‌های خاصی تنظیم کنید که به شما در افزایش بهره وری در محل کار کمک کند. 
2. هنر دیکلاترینگ را تمرین کنید
در مقاله‌ای از ژورنال علوم اعصاب، محققان موسسه علوم اعصاب دانشگاه پرینستون دریافتند که افراد در معرض بی نظمی بیش از حد بهره وری کمتری دارند. آنها وقت بیشتری برای تمرکز و پردازش اطلاعات نیاز دارند. 
دفتر خانه خود را بهم بریزید. با خلاص شدن از شر کاغذ، سطل زباله، لوازم التحریر، لیوان و سایر موارد غیر ضروری در دفتر خانه خود را سر و صدا کنید. 
با این کار پیدا کردن چیزهایی که در حین کار به آنها احتیاج دارید، راحت‌تر خواهد بود. مینیمالیسم را تمرین کنید. اطمینان حاصل کنید که فضای کار شما فقط موارد ضروری را دارد که برای انجام کار خود نیاز دارید. 
درهم ریختگی دیجیتال:
کاهش درهم ریختگی دیجیتالی فقط به موارد فیزیکی اشاره نمی‌کند، فایل‌ها و نرم افزارهای غیر سازمان یافته در رایانه شما نیز می‌توانند بهم ریخته در نظر گرفته شوند. 
خلاص شدن از شر درهم ریختگی دیجیتال در رایانه کار می‌تواند به شما در داشتن کاری پربارتر کمک کند. در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش درهم ریختگی دیجیتال انجام دهید: 
• آیا 120 سند در دسکتاپ خود دارید؟ آنها را در پوشه‌ها سازماندهی کنید. 
• اسناد دسته بندی نشده را در پوشه‌های مناسب قرار دهید. 
• پرونده‌ها و پوشه‌های غیر ضروری را که فضای بیشتری را اشغال می‌کنند حذف کنید. 
• ایمیل کار خود را تمیز کنید. صندوق ورودی ایمیل خود را مرور کرده و ایمیل‌های مهم را بایگانی کنید. ایمیل‌های غیرضروری را حذف کنید. 
3. یک برنامه روزمره ایجاد کنید
داشتن روال صبحگاهی راهی عالی برای ایجاد انگیزه در زندگی است. این یک روحیه مثبت برای کل روز شما ایجاد می کند و به شما کمک می کند تا در کار با انگیزه باشید. این یک فرایند سازمان یافته و قابل تکرار است که به شما کمک می کند هر روز خود را قوی و آماده برای مقابله با جهان شروع کنید.
حتماً زود بیدار شوید. من به طور معمول 50 دقیقه رفت و آمد داشتم. بعد از کار از راه دور، وقت بیشتری داشتم بنابراین کمی دیرتر بلند می شدم و بعداً، حتی کمی هم دیرتر.
مجبور شدم به سرعت این عادت را ترک کنم زیرا متوجه شدم که به اندازه زمانی که زود بیدار می شوم مثمر ثمر نیستم.
مطالعات نشان داده است که افرادی که زودتر از خواب بیدار می شوند، در مقایسه با افرادی که دیرتر از خواب برخاسته اند، پیشگیرانه‌ترند. بنابراین، اگر می‌خواهید روز خود را به طور مثبت آغاز کنید، اولین قدم بلند شدن از خواب است.
بدن خود را بیدار کنید. زود بیدار شدن با بیدار شدن بدن متفاوت است. ممکن است از نظر ذهنی زود بیدار شوید، اما بدن شما هنوز احساس خواب کند. روز خود را با زود بیدار کردن بدن خود شروع کنید. من دوست دارم روز را با باز کردن پرده‌ها و سپس پریدن زیر دوش شروع کنم.
پیاده روی در اطراف خانه یک روش خارق العاده برای جریان یافتن خون در بدن و حرکت عضلات است. در هفته‌های کاری سعی می‌کنم حداقل سه دفعه در صبح راه بروم. 
روش خوب دیگر برای آماده سازی بدن برای یک روز شلوغ کشش یا انجام یوگا به مدت تا 10 دقیقه است.
صبحانه بخورید. صرف صبحانه مهم است. اگر روزه نمی گیرید، بدن به شما پاداش می دهد که وقتی صبح بیدار می شوید مواد مغذی سالم و خوبی در آن قرار می دهید. غلات، اسموتی‌ها و آب میوه‌های دارای فیبر بالا گزینه‌های مغذی‌ای هستند که سوخت لازم برای شروع روز را به شما می‌دهند. نوشیدن قهوه، چای یا آب نیز خوب است. 
سایر روال‌ها را کاوش کنید. هر فرد یک روال صبحگاهی متفاوت دارد. برای داشتن یک صبح عالی و انجام آنچه که متناسب با سبک زندگی شما است می توانید شروع به ایجاد روال روزمره خود کنید. 
مهمترین چیز این است که برنامه ی روزمره باید انرژی لازم را برای شما فراهم کند و شما را برای یک روز کاری خوب آماده کند.
4. لباس مناسب بپوشید
دلیلی وجود دارد که ما برای موقعیت ها و فعالیت های مختلف لباس های مختلف می پوشیم.لباس تأثیر روانشناختی زیادی بر انگیزه و توانایی کار ما دارد. به گفته دکتر کارن پاین، روانشناس مد و استاد روانشناسی در دانشگاه هرتفوردشایر، لباس خیلی راحت می تواند تمرکز و هوشیاری ما را کاهش دهد.به گفته پروفسور پاین:
 "هنگامی که یک لباس می پوشیم، معمولاً فرد استفاده کننده از ویژگی های مربوط به آن لباس استفاده می کند. بسیاری از لباس ها برای ما معنای نمادین دارند، چه "لباس کار حرفه‌ای" باشد و چه "لباس آخر هفته"، بنابراین وقتی آن را می‌پوشیم مغز را وا می‌داریم تا مطابق با آن معنی آن لباس رفتار کند. "
من قطعاً می‌توانم با این موضوع ارتباط برقرار کنم. وقتی در خانه با شلوارک و تیشرت کار می‌کردم، احساس انگیزه کمتری داشتم. احساس می کردم باید آرام باشم، تلویزیون ببینم یا کارهای دیگری غیر از کار خود انجام دهم. 
اما وقتی شروع به پوشیدن شلوار جین و یکی از پیراهن های معمولی کار می کردم، بلافاصله احساس انگیزه بیشتری می کردم. احساس می کردم "باید" کار کنم.
یک قانون خوب استفاده از انواع لباس هایی است که معمولاً برای کار می پوشید. لازم نیست کت و شلوار بپوشید و کراوات بزنید، اما سعی کنید تا آنجا که ممکن است به طور معمول لباس بپوشید.
5. برنامه ریزی کنید
ایجاد برنامه ای که شامل لیستی از کارهای اولویت بندی شده باشد راهی عالی برای بهینه سازی وقت شماست. علاوه بر این، همچنین می تواند به شما در حفظ انگیزه کار کمک کند.
نداشتن لیست اولویت بندی شده از آنچه برای انجام هر روز کاری باید انجام دهید، می تواند منجر به تعلل، بی نظمی، اولویت بندی اشتباه و کاهش کلی بهره وری شود.در اینجا یک راهنمای گام به گام در مورد چگونگی ایجاد یک برنامه روزانه آورده شده است:
• هر روز صبح، آنچه را که باید در آن روز انجام دهید را ثبت کنید. همچنین می توانید برنامه فردا را عصر روز قبل ایجاد کنید.
• لیست وظایف را به ترتیب زمانی (از اولین کار صبح تا آخرین کار آخر روز) ایجاد کنید.
• کارهای بزرگتر را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید.
• در کنار کارهایی که بیشترین اولویت را دارند، یک ستاره یا علامت شناسایی دیگر قرار دهید.
• برخی از برنامه ها می توانند به شما در برنامه ریزی کارها کمک کنند، همچنین می توانید از Microsoft Word یا Excel برای ایجاد برنامه خود استفاده کنید.
6. اوج انرژی و زمان های افت خود را بشناسید
هر یک از ما در ساعات مختلف روز سطح انرژی متفاوتی داریم. هیچ کس در تمام طول کار با انرژی و انگیزه نیست. 
بدانید چه زمانی بیشترین انرژی را دارید و چه زمانی سطح انرژی شما پایین می آید. این به شما کمک می کند برنامه روزانه خود را بهینه کنید و بهره وری را به حداکثر برسانید. سخت ترین کارها را وقتی انجام دهید که سطح انرژی شما در اوج باشد. 
وقتی سطح انرژی شما پایین است کارهای ساده تر و کم طلب را انجام دهید.
7. به خودتان پاداش دهید
 پاداش ها بهترین انگیزه ها هستند. دانستن اینکه چه چیزی برای انتظار داریم سطح انرژی ذهنی و جسمی ما را افزایش می دهد.
همیشه پس از اتمام تعداد مشخصی از کارها یا پایان یک روز کار سخت، به خود جایزه دهید. روش های مختلفی برای پاداش دادن به خود وجود دارد، مانند نوشیدن قهوه، تماشای یک برنامه تلویزیونی، گوش دادن به پادکست، خوردن چیزی که دوست دارید یا بازدید از یکی از وب سایت های مورد علاقه خود.
فقط مطمئن شوید که پاداش آنقدر بزرگ است که بتواند انگیزه شما را حفظ کند و همینطور آنقدر زیاد نباشد که باعث حواس پرتی شود. 
تماشای دو ویدیو در یوتیوب و سپس دو فیلم دیگر و سپس دو فیلم دیگر آسان است. اما بعداً متوجه خواهید شد که یک ساعت آنلاین بوده اید و هنوز کار خود را انجام نداده اید. به همین دلیل برنامه ها بسیار مهم هستند، به خصوص اگر مستعد حواس پرتی باشید. گاهی با مدیریت زمان دست و پنجه نرم کنید.
8.خواب کافی داشته باشید
 حتما هر شب بین 7 تا 9 ساعت بخوابید. وقتی کم خواب هستیم، انرژی روحی و جسمی ما به سرعت کاهش می یابد. انگیزه، نشاط و بهره وری خود را از دست می دهیم.
وقتی کم خواب هستیم، حتی کارهای ساده نیز دشوار می شوند. بسیار مهم است که شما استراحت مناسب داشته باشید. بدون آن، شما یک نبرد سخت را خواهید داشت.
9. مرتباً استراحت داشته باشید
کار از راه دور هرچند اغلب ما را از حواس پرتی های محیط کار دور نگه می دارد، اما باعث می شود در این محیط با تمرکز بیش از حد ساعت ها بدون وقفه و استراحت کار کنیم.
آیا تا به حال بدون استراحت کار و احساس خستگی کرده اید؟ آیا بعد از مدت ها کار کردن بدون وقفه، درد عضلات و مفاصل را تجربه کرده اید؟ عدم استراحت منظم می تواند باعث مشکلات عضلانی و مفصلی و حتی صدمات کششی مکرر شود.
استراحت منظم باعث افزایش انرژی و نشاط ما می شود، انگیزه را افزایش می دهد، تمرکز را بهبود می بخشد و بهره وری بیشتری را ایجاد می کند. عادت کنید در هر ساعت 5 تا 7 دقیقه استراحت کنید.
برخیزید و کاری انجام دهید که به شما امکان دهد از نظر ذهنی و جسمی از کار خود جدا شوید. سریع پیاده روی کنید، حرکات کششی انجام دهید، به آشپزخانه بروید و یک میان وعده یا نوشیدنی سالم درست کنید یا مدتی را با حیوان خانگی خود سپری کنید. 
یک فیلم کوتاه تماشا کنید، به یک پادکست گوش دهید، با یک دوست تماس بگیرید، مراقبه کنید یا به برنامه ریزی برخی فعالیت های سرگرم کننده بپردازید. 
اطمینان حاصل کنید که هر روز کاری این استراحت ها را مرتباً انجام می دهید.
10. به طور منظم ورزش کنید
ورزش منظم کاری است که همه ما باید انجام دهیم. چرا این مهم است؟
به آن زمان هایی که مشغول کار هستید در حالی که خستگی جسمی، خستگی ذهنی یا وضعیت روحی بدی دارید فکر کنید. هر ساعت دو ساعت احساس می شود. چیزهایی که به طور معمول آسان بودند، به تلاش زیادی نیاز دارند و تمرکز به سختی انجام می شود.
از نظر علمی ثابت شده است که ورزش منظم باعث افزایش انرژی، کاهش فشار خون، کنترل وزن و تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس، کمک به خواب بهتر، کاهش افسردگی و اضطراب و بهبود جریان خون در مغز می شود.
به عنوان فرد بزرگسال، ما معمولاً هر هفته به 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید و همچنین تمرینات تقویت عضلات نیاز داریم. 
راه های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد. به یک باشگاه ورزشی محلی یا مرکز کراس فیت بپیوندید، به فعالیت در فضای باز بپردازید، یا به یک گروه Meetup.com که در زمینه فعالیت های جسمانی فعال است بپیوندید. 
همچنین می توانید در خانه خود سالن ورزشی ایجاد کنید. ایجاد یک سالن ورزشی خانگی بسیار کارآمد و کم هزینه بسیار ساده است. من اخیراً گاراژ خود را به یک سالن ورزشی خانگی تبدیل کردم. 
یک مجموعه خوب از باند های مقاوم و یک حصیر یوگا خریداری کردم و به طور منظم فیلم های مختلف با دوره تناوب با شدت بالا (HIIT) YouTube را برای تغییر وضعیت تماشا می کنم.
بسیاری از مردم می گویند که وقت ورزش ندارند. اما اکنون که رفت و آمد کاری ندارید، وقت بیشتری برای انجام کارهای دیگر دارید. از این وقت اضافی برای ورزش منظم استفاده کنید. 
این امر در حالی که موجب سرگرمی می شود، بدن و ذهن شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد.
11. مطمئن شوید که شغل خود را دوست دارید
این مهم ترین نکته در مورد چگونگی ایجاد انگیزه در محل کار است. مطمئن شوید که شغل خود را دوست دارید. وقتی از کاری که انجام می دهید لذت نمی برید، انگیزه داشتن بسیار دشوار است.
نظرسنجی اخیر گالوپ نشان داد که فقط 34٪ آمریکایی ها مشغول به کاری هستند که آن را دوست دارند. 
این یک پارادوکس از زندگی است: اکثر مردم وقت زیادی را صرف انجام کارهایی می کنند که دوست ندارند و به اندازه کافی از کارهایی که می گویند دوستشان دارند انجام نمی دهند.
وقتی که کاری که دوست دارید را انجام می دهید، احساس خلاقیت و انگیزه بیشتری دارید.
در اینجا چند توصیه حکیمانه از استیو جابز در مورد اهمیت انجام کاری که دوست دارید، آورده شده است:
"کار شما بخش بزرگی از زندگی شما را پر می کند و تنها راه رضایت واقعی انجام کاری است که فکر می کنید کار بزرگی است و تنها راه انجام کارهای بزرگ، دوست داشتن کاری است که انجام می دهید. اگر هنوز آن را پیدا نکردید، به جستجو ادامه دهید. اقدام کنید."
از کجا می دانید که شغل موردعلاقه خود را پیدا کرده اید؟
• شما از مواهب، نقاط قوت و استعدادهای طبیعی خود استفاده می کنید.
• با ارزشهای اصلی شما همخوانی دارد.
• وقتی این کار را انجام دهید، زمان به سرعت می گذرد. می توانید آن را برای مدت زمان طولانی انجام دهید و احساس انرژی کنید.
• آنقدر از آن لذت می برید که برای انجام این کار صبح از خواب بلند می شوید و از رختخواب بیرون می آیید. اگر اکنون کاری را که دوست دارید انجام نمی دهید، از مشاوره استیو جاب استفاده کرده و به جستجوی خود ادامه دهید. اقدام کنید.
12. ذهنیت مثبت ایجاد کنید
اگر نمی توانید این واقعیت را تغییر دهید که از راه دور کار می کنید، نحوه مشاهده وضعیت را تغییر دهید.
 بله، انزوای بیشتری وجود دارد، شما فضای اداری ساختاری ندارید و ممکن است مجبور شوید یک دوره تنظیم را طی کنید. با این حال، می توانید دیدگاه خود را نسبت به این موارد به یک دیدگاه مثبت تغییر دهید.
یک ذهنیت مثبت ایجاد کنید تا بتوانید از مزایای وضعیت جدید خود استفاده کنید. لازم نیست رفت و آمد کاری داشته باشید. شما در حال صرفه جویی هزینه بنزین و استهلاک اتومبیل خود هستید.
 همچنین ، دیگر لازم نیست نگران هزینه پارک یا عوارض باشید. دیگر حواس پرتی های محیط کار را ندارید. وقت بیشتری دارید تا بدون اینکه نگران وقفه کاری باشید، بر روی آنچه انجام می دهید تمرکز کنید.
این فرصتی است تا خلاقیت خود را آزاد کنید. شما می توانید محیط خود را کنترل کنید:
دما ، نور ، غذا و برنامه خود را. 
جان وودن توضیح می دهد که چرا داشتن یک ذهنیت مثبت مهم است:
اوضاع برای افرادی که به بهترین شکل ممکن از روند اوضاع استفاده می کنند، رقم می خورد.
نتیجه
کار از راه دور برای بسیاری از افراد امری جدید است، خصوصاً اکنون که کووید 19 ده ها میلیون نفر را از انجام وظایف کاری خود در ادارات باز داشته است.
یک مطالعه انجام شده توسط 451 Research نشان داد که 67٪ از مشاغل تجاری که به دلیل کووید 19 کار خود را در سیاست های خانگی اجرا یا گسترش داده اند معتقدند که این سیاست ها به طور دائمی یا برای مدت طولانی در جای خود باقی خواهند ماند.
هنگامی که به این نکات در مورد چگونگی داشتن انگیزه در محل کار تسلط پیدا کردید، متوجه خواهید شد که کار در خانه می تواند سرگرم کننده، برآورده کننده و بسیار پر بار باشد. همچنین می تواند فرصتی برای شما باشد که در آسایش منزل خود بهترین کار را انجام دهید.