۰ نفر

علیرضا زالی؛

تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران به ۸۰ مورد می‌رسد

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۴۴
کد خبر: 529228
تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون در تهران به ۸۰ مورد می‌رسد

زالی به بیان توضیحاتی درباره آخرین آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در تهران که در مراکز درمانی بستری هستند، پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا زالی فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: در تهران بر اساس آخرین آمار در مراجعین سرپایی نسبت به ۴۸ ساعت گذشته ۱۶.۱ دهم درصد کاهش داشته ایم.  

او ادامه داد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که در مراکز درمانی در تهران بستری هستند به ۶ هزار ۱۹۲ نفر رسید که نسبت به روز گذشته ۴ و  نیم درصد کاهش داشته است.  

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا استان تهران توضیح داد: مجموعه بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه هزار و ۶۰۰ بیمار است. ۸۵۰ بیما جدید بستری امروز در تهران جدید بستری داشته‌ایم و ۸۷۰ بیمار هم  از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

زالی درباره جمعیت سالمندان در صف واکسیناسیون کرونا گفت: سالمندان بالای ۸۰ سال در استان تهران بالغ بر ۱۸۶ هزار مورد و در گروه ۷۵ سال به بالا  ۱۷۹ هزار و ۲۰۰ مورد است. در حال حاضر قریب به حدود ۸۰ درصد افراد بالای ۸۰ سال شناسایی شدند و در گروه ۷۵ سال به بالا هم در حال شناسایی این افراد هستیم و روند شناسایی آن‌ها سرعت گرفته است.  

زالی توضیح داد: به محض اینکه به عدد قابل توجهی از افراد بالای ۷۵ سال برسیم وارد فاز تزریق واکسن کرونا به گروه سنی ۷۰ سال به بالا خواهیم شد. در حال حاضر ۴۳ مرکز تجمیعی به مراکز بهداشتی ما برای تزریق واکسن کرونا اضافه شده است و تا اوایل هفته آینده هم تعداد قابل توجهی اضافه خواهد شد. تا ۱۰ روز آینده تعداد مراکز تجمیعی به ۸۰ مورد خواهد رسید.  

۲ هفته بعد از تزریق واکسن کرونا ایمنی ایجاد می‌شود

فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران توضیح داد: بعد از تزریق واکسن کرونا هم باید مراقبت انجام شود و تزریق دوز اول واکسن مرحله اول است و پس از گذشت ۲ هفته از تزریق دوز دوم که بعد از ۳ تا ۶ هفته بعد انجام می‌شود می‌توان اطمینان خاطر از حد مقبول ایمنی و تولید آنتی بادی در بدن برسیم و قبل از آن هنوز امکان خطا وجود دارد.