۰ نفر

حشره کش‌ ها گران می شود؟

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۶:۰۰
کد خبر: 528979
حشره کش‌ ها گران می شود؟

حشره‌کش‌ها از واجب‌ترین نیازهای منازل در فصل گرم هستند. کافی است کمی هوا رو به گرما برود تا اول سر و کله پشه‌ها پیدا شود و بعد هم مگس‌ها. البته این روزها پنجره بیشتر خانه‌ها توری دارد اما حشرات از هر فرصتی ولو باز شدن لحظه‌ای در استفاده می‌کنند و وارد می‌شوند و سر کردن با آنها به‌شدت کلافه‌کننده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، اسپری‌های حشره‌کش اغلب به‌دلیل بوی تند و شیمیایی بودن، مخصوصا در خانواده‌هایی که کودک یا فرد مسنی در خانه دارند خیلی محبوب نیستند.

در سال‌های اخیر انواع غیرشیمیایی حشره‌کش برقی و قرص به بازار آمده که بیشتر برای اتاق کودکان و افراد حساس استفاده می‌شود اما تجربه نشان داده اسپری‌های حشره‌کش همچنان مؤثرترین راه مقابله با حشرات راه‌یافته به منازل هستند. این اسپری‌ها که خیلی‌ها هنوز آنها را با نام معروف‌ترین برند آنها یعنی پیف‌پاف می‌شناسند، از تنوع چندانی در بازار برخوردار نیستند و در سوپرمارکت‌ها تنها می‌توان نام‌های تارومار، اتک و شهاب را دید. از پیف‌پاف تقریبا دیگر هیچ اثری نیست و اگر هم بتوانید آن را پیدا کنید باید حدود 60هزار تومان برای خریدش بپردازید.

قیمت برندهای ایرانی اغلب زیر 20هزار تومان است اما به‌نظر می‌رسد قیمت در این کالا هم رو به افزایش است. اسپری فرمول جدید یکی از برندها که به تازگی با تبلیغات زیادی به بازار آمده نزدیک 26هزار تومان قیمت خورده و اسپری حشره‌کش شهاب هم 25هزار تومان قیمت دارد. حجم معمول حشره‌کش‌ها 400میلی لیتری است و قیمت انواع سوسک‌کش در همه برندها از قیمت حشره‌کش‌ها کمی بیشتر است. اگر حوصله مگس‌کش به‌دست گرفتن و سرو کله‌زدن مستقیم با حشرات موذی را ندارید، چاره‌ای جز خرید این حشره‌کش‌ها نیست.