۰ نفر

آغاز ثبت نام واکسیناسیون برای افراد بالای ۷۵سال

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۴۵
کد خبر: 528894
آغاز ثبت نام واکسیناسیون برای افراد بالای ۷۵سال

سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران برای متولدین سال ۱۳۲۵ و قبل از آن (افراد بالای ۷۵ سال) که واکسن دریافت نکرده اند، راه اندازی شد.

به گزارش  اقتصادآنلاین ، سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی https://salamat.gov.ir هفته قبل آغاز به کار کرد و  در مرحله نخست متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن ( افراد بالای ۸۰ سال) که که واکسن کرونا دریافت نکرده‌ بودند ‌یا از طریق خانه‌های بهداشت تماسی با آنها برای واکسیناسیون گرفته نشده بود، ثبت نام کردند.

از هم اکنون سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون به نشانی salamat.gov.ir برای متولدین ۱۳۲۵ و قبل از آن باز شد. افراد ۷۵ سال به بالا که تاکنون واکسینه نشده‌اند می توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند و طی روزهای آینده زمان و محل تزریق واکسن به آنها پیامک خواهد شد.

برای ثبت نام اعلام شماره تماس که پیامک به آن ارسال شود و ثبت کد ملی کافی است.

به زودی  بر اساس اولویت بندی در سند ملی واکسیناسیون  سامانه برای ثبت نام گروه های سنی در دسترس قرار می‌گیرد.

 با توجه به اینکه ممکن است تعداد ثبت نام ها بالا باشد، ظرفیت بسیار بالایی در زیرساخت‌ها و سرورها در نظر گرفته شده است تا سامانه واکسیناسیون با مشکل مواجه نشود.

تا چند روز بعد از ثبت نام، از مرکز بهداشت منطقه زندگی با فرد تماس گرفته می‌شود یا پیامک برای فرد ارسال و زمان و محل دقیق واکسیناسیون به افراد اعلام می‌شود.

11

12