۰ نفر

توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره شیوه برگزاری امتحانات

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبر: 528824
توضیح وزیر آموزش و پرورش درباره شیوه برگزاری امتحانات

وزیر آموزش‌وپرورش، مراقبت حداکثری از سلامت دانش آموزان را اولویت اصلی وزارت آموزش‌وپرورش، مدیران و معلمان در برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن حاجی میرزایی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا و به دلیل حفظ سلامت دانش آموزان، با مشورت ستاد ملی کرونا، تصمیم به برگزاری امتحانات ۱۰ پایه تحصیلی به‌صورت غیرحضوری گرفته شد و تنها امتحانات پایان سال تحصیلی در دو پایه نهم و دوازدهم به دلیل حساسیت این دو پایه، به‌صورت حضوری برگزار می شود.

حاجی میرزایی با اشاره به اهمیت برگزاری امتحانات حضوری در پایه نهم، گفت: پایه نهم تحصیلی، به‌عنوان پایان دوره متوسطه اول و ورود دانش‌آموز به رشته تحصیلی تخصصی‌تر، نقش مهمی در آینده آن‌ها خواهد داشت. نمره کسب‌شده در آزمون‌های پایانی سال نهم دانش آموزان، می‌تواند مسیر زندگی آینده آنان را تعیین کند لذا برای جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان با تأیید ستاد ملی کرونا، تصمیم به برگزاری امتحانات پایانی در پایه نهم به‌صورت حضوری تصمیم گیری شد.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: برای اطمینان بخشی به خانواده‌ها و کاهش اضطراب دانش آموزان، حوزه‌های امتحانی پایه نهم، همان مدرسه‌ای در نظر گرفته شده است که دانش‌آموز در آن مشغول به تحصیل بوده اند. در حال حاضر ۲۶ هزار مدرسه در دوره اول متوسطه وجود دارد که هر مدرسه به‌عنوان یک حوزه امتحانی، برای برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفته‌شده است و با رعایت کامل دستورالعمل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدیر، معلم و دانش آموزان، این آزمون‌ها در حال برگزاری است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در خصوص برگزاری امتحانات نهایی در پایه دوازدهم، تصریح کرد: آزمون پایه دوازدهم، باید یک آزمون برابر و یکسان باشد تا در آن صلاحیت همه دانش آموزان به‌درستی سنجیده شود. نتایج آزمون پایه دوازدهم ۳۰ درصد در تعیین نتایج کنکور، نقش دارد و بنابراین باید این آزمون هم با دقت بیشتری برگزار شود.