۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

تاکید بر تصویب سریع لایحه رتبه بندی معلمان

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۰۶
کد خبر: 528628
تاکید بر تصویب سریع لایحه رتبه بندی معلمان

محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه اعتبار لازم در بودجه ۱۴۰۰ برای اجرای لایحه رتبه‌بندی پیش‌بینی شده است، گفت: رتبه‌بندی هر زمان در مجلس به تصویب برسد از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۰ برای معلمان محاسبه و اعمال خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محسن حاجی میرزایی با اشاره به آغاز بررسی لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رتبه‌بندی معلمان یکی از مطالبات مهم همه فرهنگیان است که با حکم قانون این لایحه در دولت تدوین و خارج از نوبت رسیدگی و به مجلس ارائه شد.

وزیر آموزش و پرورش، از نمایندگان مجلس درخواست کرد که این لایحه در اسرع وقت در مجلس بررسی و تا پیش از پایان کار دولت دوازدهم برای اجرای به قوه مجریه ابلاغ شود چرا که اعتبار لازم برای اجرای این مهم نیز در قانون بودجه 1400 پیش‌بینی شده و فرهنگیان منتظر اجرای رتبه‌بندی هستند.

وی، علت درخواست خود برای تصویب و ابلاغ این لایحه را تغییر دولت در آینده نزدیک دانست و گفت: ممکن است با تغییر دولت لایحه از مجلس به قوه مجریه بازگردد و چنانچه این لایحه برگشت بخورد، دولت جدید می‌تواند لایحه دیگری به مجلس ارائه کند که این رفت و برگشت‌ها زمان زیادی را از معلمان می‌گیرد لذا سرعت عمل در بررسی لایحه رتبه بندی از اهمیت بالایی برخوردار است.

عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد: خوشبختانه کلیات لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری به تصویب رسیده و عزم خوبی در میان نمایندگان برای تصویب لایحه رتبه‌بندی وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش، درباره زمان اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: زمان اجرای این قانون هر زمان که به تصویب برسد از اول فروردین ماه 1400 محاسبه خواهد شد.