۰ نفر

برای خرید دستگاه تصفیه آب چقدر باید هزینه کنیم؟

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۷:۵۵
کد خبر: 528404
برای خرید دستگاه تصفیه آب چقدر باید هزینه کنیم؟

مصرف آب آشامیدنی جزء ‌واجبات هر انسان به شمار می‌آید و برای سالم بودن باید این کار را بسیار جدی گرفت. اما تأمین آب سالم در حال حاضر به یکی از کارهای چالش برانگیز تبدیل شده است و افراد همه به دنبال بهترین راه حل‌ها برای داشتن آب پاک در خانه خود هستند. یکی از مهم‌ترین کارها و همچنین کاربردی‌ترین کارها برای تأمین آب سالم در خانه‌ها این است که سراغ خرید دستگاه تصفیه آب تایوانی برویم و با آب تصفیه شده، سلامت را برای خود و خانواده خود به ارمغان آوریم.

به گزارش اقتصادآنلاین، برای اینکه دستگاه‌ آب تصفیه کن بخرید، حتما نیاز نیست که سراغ گران‌ترین دستگاه بازار بروید و به این اعتقاد داشته باشید که هر چه دستگاهی گران‌تر باشد، پس مطمئن‌تر است. این تفکر اشتباه است و بعضا در حال حاضر دستگاه‌هایی در بازار وجود دارد که هم بهترین قیمت را دارند و هم با بهترین سیستم‌های تصفیه آب، سالم‌ترین آب را برای شما فراهم می‌کنند. با مشاهده لیست قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی اصل می‌توانید به این نکته پی ببرید که لزوما تهیه آب سالم در منزل با هزینه بالا همراه نیست.

خرید دستگاه تصفیه آب به فاکتورهایی وابسته است که تمام این فاکتورها می‌توانند هزینه آن را بالا و پایین کنند. بزرگترین و شاید بارزترین متغیر هزینه، نوع و اندازه سیستم تصفیه آب است که انتخاب می‌کنید. به عنوان مثال دستگاه‌های تصفیه آب پارچی ارزان‌تر از دستگاه‌های زیرسینکی هستند، اما این دستگاه‌ها برای خانواده‌های پرجمعیت و مصرف بالای آب اصلا به صرفه نیست و شاید خرید آن هزینه الکی کردن باشد. حتی برخی عنوان می‌کنند که این پارچ‌ها سیستم‌های مورد اعتماد و مطمئن تصفیه آب را ندارند و به این خاطر شاید تصفیه‌ آب با آنها مانند سیستم اسمز معکوس که بهترین سیستم فیلتراسیون است،‌ کارایی نداشته باشد.

برای اینکه بدانید خرید و نصب دستگاه تصفیه‌ آب چقدر هزینه دارد، ابتدا باید بدانید که چه عواملی هزینه این دستگاه‌ها را افزایش و کاهش می‌دهد.

عواملی تأثیرگذار بر روی هزینه دستگاه تصفیه آب

2

اصلی‌ترین عامل در تعیین قیمت و هزینه خرید فیلتر برای دستگاه تصفیه آب خانگی ، برند آن است. برند می‌تواند قیمت دستگاه تصفیه آب را بالا ببرید و یا پایین بیاورد.

قیمت دستگاه تصفیه آب بستگی به عوامل مختلفی دارد و همین عوامل باعث شده است که در بازار قیمت‌ها از 1 میلیون تومان تا 30 میلیون تومان متغیر باشد. در ادامه درباره این موارد صحبت خواهیم کرد.

1. نوع فیلتراسیون

بهترین سیستم‌های تصفیه ‌آب حال حاضر بازار سیستم اسمز معکوس و یو وی است. این دو سیستم در بازار جهانی نیز به عنوان بهترین روش برای تصفیه آب به شمار می‌آیند. دستگاه‌هایی که از این روش برای تصفیه آب استفاده می‌کنند، ‌مطمئنا بهترین دستگاه‌ها برای مصارف خانگی هستند. به همین خاطر می‌توان این سیستم را به عنوان عاملی برای افزایش قیمت دستگاه دانست.

روش اسمز معکوس با 13 لایه فیلتراسیون توانایی حذف املاح مضر موجود در آب آشامیدنی تا ابعاد یک ده هزارم میکرون را داراست. اگر از میزان آلودگی آب در منطقه خود مطمئن هستید، ‌پیشنهاد ما به شما خرید دستگاهی با روش اسمز معکوس است. مطمئنا خرید دستگاهی با این سیستم و با قیمتی کمی گران‌تر، بهتر از این است که برای دستگاهی سرمایه گذاری کنید که کار تصفیه را به درستی انجام نمی‌دهد.

2.  هزینه تعویض فیلتر

برای اینکه مطمئن باشید دستگاه به خوبی کار می‌کند، باید همیشه به موقع فیلترهای آن را تعویض کنید. هزینه تعویض فیلترهای تصفیه آب به نوع فیلتر و همچنین برند و کشور سازنده فیلتر بستگی دارد. برخی برندها برای تعویض فیلتر هزینه دریافت نمی‌کنند و شما باید فقط هزینه فیلتر را بپردازید. مینروا فیلتر یکی از همین برندها است که در زمان تعویض فیلتر تنها هزینه خرید فیلتر را دریافت می‌کند و کار تعویض را برای شما به صورت رایگان انجام می‌د‌هد. همچنین شما را از زمان تعویض باخبر می‌کند.

3. فیلترها

تعداد فیلترهای هر دستگاه می‌تواند روی قیمت آن تأثیر بگذارد و شما هنگام خرید باید ابتدا میزان آلودگی آب در منطقه خود را بررسی کنید و بعد دستگاهی مناسب با آن خریداری کنید. این دستگاه می‌تواند 6 فیلتر داشته باشد و اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آب در آنجا آلوده است می‌توانید به 8 فیلتر فکر کنید. خب مسلما هر چه فیلتر در دستگاه بیشتر باشد و همچنین کیفیت آن بالاتر باشد،‌ هزینه خرید دستگاه نیز بیشتر می‌شود و خرید فیلتر های تصفیه آب خانگی نیز ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.

4.  مراحل تصفیه آب

مراحل تصفیه آب در دستگاه‌های حال حاضر بازار، می‌تواند از 6 مرحله تا 8 مرحله متفاوت باشد. در هر محله از تصفیه، فیلترها وظیفه‌ای خاص دارند و هر مرحله آلودگی‌های متفاوت از آب حذف می‌شوند. به عنوان مثال مرحله اول املاح درشت را از آب آشامیدنی حذف می‌کند یا فیلتر مرحله ششم کار شیرین کردن آب را بر عهده دارد. هر چه میزان مراحل تصفیه ‌آب بیشتر شود، باید انتظار پرداخت هزینه بالاتری داشته باشید.

قیمت دستگاه های تصفیه آب خانگی

3

قیمت خرید دستگاه آب تصفیه کن به عوامل بالا بستگی دارد، اما شما می‌توانید برندی را برای خرید انتخاب کنید که در عین حال که قیمت مناسبی دارد، اما باکیفیت‌ترین دستگاه را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. می‌توانیم با اطمینان بگوییم که تایوان یکی از مهدهای ساخت دستگاه‌های تصفیه آب است و در دنیا آن را به عنوان یکی از بهترین کشورها در این زمینه می‌شناسند. کیفیت محصولات ساخته شده در تایوان بسیار بالا است و بعضا برخی از برندهای این کشور در بازار ایران طرفداران بسیار دارد.

یکی از بهترین برندهای دستگاه تصفیه آب خانگی تایوانی، مینروا است که در ایران شهرت و محبوبیت بسیاری دارد و جزو پرطرفدارترین دستگاه‌های بازار شناخته می‌شود. قیمت دستگاه تصفیه آب تایوانی بر اساس کیفیت قطعات و فیلترهای آن طبعا از دستگاه‌های متفرقه بازار کمی بیشتر است. دستگاه‌های مینروا از 6 مرحله تا 8 مرحله می‌باشند که قیمت آنها بر اساس کارایی و تعداد فیلترهای آن فرق می‌کند. قیمت محصولات مینروا بین 3 تا 4 میلیون متغیر است و شما می‌توانید با توجه به بودجه و نیاز خود یکی از دستگاه‌ها را انتخاب کنید.

منبع: مینروا فیلتر - minervafilter

بیشتر بخوانید : بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی