۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

چه خبر از واکسن های ایرانی کرونا؟

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸
کد خبر: 527391
چه خبر از واکسن های ایرانی کرونا؟

محمد مهدی گویا، رییس مرکز بیماری واگیر وزارت بهداشت گفت: به صورت همزمان ۹ واکسن ایرانی برای مقابله و مهار کرونا در کشور در دست تولید است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، رییس مرکز بیماری واگیر وزارت بهداشت صبح چهارشنبه در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپاستور در ساری با اظهار اینکه در حال حاضر ۹ واکسن ایرانی به صورت همزمان در حال تولید است، آن را یک افتخار در عرصه‌های بین المللی دانست و گفت: مقوله امنیت و سلامت در تمام کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه واکسن مهمترین و پیچیده‌ترین سلاح امنیت یک کشور به شمار می‌رود، افزود: آنچه در شرایط کنونی حاصل شده در سخت‌ترین دوره‌های تحریمی کسب شده است.

وی با اظهار اینکه ۱۲ هزار نفر در کشور در فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کووپاستور واکسن دریافت می‌کنند، افزود: این باور که تکنولوژی تولید واکسن پاستور کاملاً کوبایی است را نمی‌پذیریم زیرا بخشی از تولید واکسن از ایران به کوبا منتقل شده است.

گویا ادامه داد: در حال حاضر مراکز تشخیص بیماری در ۳۰۰ مرکز آزمایشگاهی راه اندازی شد و واکسن ایرانی به کمک محققان ایرانی در حال تولید است.

3

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت یادآور شد: هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند ۹ نوع واکسن تولید کرده و نمی‌توانند با تحریم‌ها مردم کشور ما را به زانو درآورند.

سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت: هفت استان و هشت دانشگاه علوم پزشکی برای مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا داوطلب شدند.

وی افزود: این واکسن بر روی شش هزار نفر در استان تزریق می‌شود.