۰ نفر

زمان واکسیناسیون معلمان مشخص شد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۴۳
کد خبر: 527337
زمان واکسیناسیون معلمان مشخص شد

با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا معلمان و اساتید دانشگاهی از مردادماه واکسینه می‌شوند تا بتوانند در مهرماه سال ۱۴۰۰ با حضور در مدارس به کار آموزش دانش‌آموزان ادامه دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از پانا، با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا معلمان و اساتید دانشگاهی از مردادماه واکسینه می‌شوند تا بتوانند در مهرماه سال ۱۴۰۰ با حضور در مدارس به کار آموزش دانش‌آموزان ادامه دهند.

اکنون که در حال گذر از پیک چهارم کرونا در کشور هستیم، دغدغه خانواده‌ها و دانش آموزان برای بازگشایی مدارس از مهرماه ۱۴۰۰ بیشتر شده است. آنان علاوه براینکه نگرانی حضوری بودن امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم را دارند، درباره بازگشایی مدارس و آموزش حضوری فرزندان خود نیز نگران هستند.

محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به نگرانی والدین در این مورد اظهار کرده است: «من هم یک پدر هستم و دغدغه. والدین را درک می‌کنم و کاری بدون نظر مسئولان بهداشتی نخواهیم داشت؛ در مهر ۱۴۰۰ اگر مصونیت جمعی ایجاد شده باشد مدارس بازگشایی می‌شوند و اگر اینطور نباشد روش غیرحضوری را خواهیم داشت.»

وی در پاسخ به این سوال که واکسیناسیون فرهنگیان و دانش‌آموزان به کجا رسیده و آیا برای آغاز سال تحصیلی و برگزاری کلاس‌های حضوری مدارس تصمیمی گرفته شده است گفت: «تصمیم‌گیری برای واکسیناسیون دانش‌آموزان در مدارس بر عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است و اولویت‌بندی‌ها برای دریافت واکسن کرونا در آنجا انجام می‌شود. ستاد ملی مقابله با کرونا باید در این باره تصمیم نهایی را بگیرد ما به عنوان وزارت آموزش و پرورش متقاضی هستیم و این موضوع را نیز به ستاد پیشنهاد دادیم.»

حاجی میرزایی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع برای آغاز سال تحصیلی به نتیجه می‌رسد بیان کرد: «اگر بنا باشد از ابتدای مهرماه سال جاری، کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شوند باید حتما فرهنگیان جز اولویت دریافت واکسن کرونا قرار داده شوند؛ ما نیز امیدواریم برای آغاز سال تحصیلی این موضوع نهایی شود.»

با توجه به اینکه کتاب‌های درسی سال آینده مجهز به بارکد شدند، این امکان در امر تحصیل به دانش‌آموزان کمک می‌کند و قطعاً اگر شرایط بازگشایی نباشد، بازگشایی نسبی راه حل بهتری است، اما به گفته وزیر آموزش و پرورش با تمهیدات انجام شده به طور قطع مهر ۱۴۰۰ قوی‌تر و با برنامه بهتری نسبت به شهریور ۹۹ پیش خواهیم رفت.

تمام صحبت‌ها و دغدغه‌ها درباره بازگشایی مدارس مطرح است، اما روز گذشته براساس اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی براینکه مباحث آموزشی در ایام کرونا آسیب جدی دیدند، بحث بازگشایی مدارس مطرح شده است.

در این ستاد اعلام شده که از اول مهر مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شود لذا برنامه‌ریزی شده است از مردادماه معلمان و اساتید دانشگاهی واکسینه شوند تا بتوانند کلاس برگزار کنند.