۰ نفر

چالش انتخاب نام برند

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۳:۰۷
کد خبر: 527133
چالش انتخاب نام برند

هرچیز که وجود دارد قطعا نامی دارد. اگر نگوئیم که “نام” مهمترین جزء یک برند است قطعاً می توان گفت که یکی از اصلی ترین اجزا به آن می باشد.

اگر نگوئیم که “نام” مهمترین جزء یک برند است قطعاً می توان گفت که یکی از اصلی ترین اجزا به آن می باشد.

اکثر استارت آپ ها و کسب و کار ها در ابتدای امر درگیر چالش انتخاب نام برند هستند و اغلب در آرشیوها ، وب سایت ها، کتب قدیمی به دنبال نام های خاص ، بکر و مرتبط می گردند.

که البته تعدادی هم کشف خواهند کرد که برایشان جذاب است ولی عمدتا در انتخاب بهترین نام برای برند دچار سردرگمی می شوند که اغلب جوابی برای سوالهای زیر ندارند!

  • کدام نام بهتر است؟
  • کدام نام می تواند در موفقیت کسب و کار ها تاثیر بیشتری داشته باشد ؟
  • در نهایت برای انتخاب یک نام از بین ده ها نام نظر چه کسی مستند و منطقی تر است؟
  • اگر نام مورد انتخاب خوب از کار در نیاید چه میشود؟

و بعد از اتمام همه این چالش ها در نهایت یک نام انتخاب می شود که باید مراحل قانونی و تصاحب مالکیت معنوی آن طی شود:

  1. خوب آیا این نام دامین های آزاد دارد؟
  2. آیا قبلاً کسی آنرا به ثبت نرسانده است ؟
  3. آیا در زبان های مختلف معانی بدی ندارد؟

در نظر بگیرید اگر فقط جواب یکی از سوال های بالا مثبت باشد کل زحمات شما بر باد خواهد رفت و می بایست پروسه را از نو آغاز کنید!

1

با توجه به آمار فوق انتخاب یک نام خاص، حرفه ای و زیبا برای برند با توجه به شرایط امروزی بسیار دشوار و حساس به نظر می رسد.

اخیراً کتاب جالبی در این زمینه منتشر شده است که به نکات قابل توجهی در مورد نام تجاری اشاره نموده است این کتاب حاصل 3 سال تحقیق و مطالعه دکتر رضا زرینی (نویسنده کتاب نام طلایی) بر روی نام های تجاری می باشد ایشان چنین می نویسند:

"مدتها به دنبال راه حلی برای برطرف کردن مشکل نام تجاری برندها بودم و متاسفانه منبع موثقی یافت نشد! دست به کار شدم و با این سوال شروع کردم

چه نام هایی قابلیت تجاری شدن را دارند؟

برای یافتن پاسخ بیش از 100 نام تجاری موفق جهانی را مورد مطالعه و آنالیز قرار دادم و از دل آنها 7 پارامتر مشترک بدست آمد که به جرأت می توان گفت هر نامی که این 7 پارامتر را داشته باشد شانس موفقیت چشمگیری در عرصه کسب و کار خواهد داشت" ایشان این هفت پارامتر را با نام اختصاری EXQ معرفی نمودند و در ادامه کتاب 14 تکنیک کاربردی برای خلق یک نام تجاری به همراه مثال های ایرانی و خارجی به تصویر کشیده اند که میتواند راهنمای گام به گام و جالبی برای جویندگان "نام تجاری خاص" باشد.

در انتهای کتاب توصیه هایی برای ثبت های قانونی نام منتخب  وجود دارد تا خوانندگان بتوانند آنرا به سادگی ثبت نمائید و از حق مالیکت معنوی آن بهرمند شوند .

پیشنهاد می کنیم قبل از شروع راه اندازی کسب و کار خود حتماً کتاب نام طلایی برای برند را مطالعه نمائید تا بهترین نام را برای کسب و کار خود انتخاب نمائید.

این کتاب در شهریور 1398 با تیراژ 1000 نسخه به چاپ رسیده است و در وب سایت برند اکسین قابل تهیه است، نسخه دیجیتالی آن را میتوانید از اپلیکیشن طاقچه و فیدیبو تهیه نمایید.