۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ثبت نام واکسن کرونا +لینک

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۲۰
کد خبر: 526311
ثبت نام واکسن کرونا +لینک

واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال از تیر ماه آغاز خواهد شد.

برای ثبت نام واکسن کرونا اینجا کلیک کنید

(بدون فیلترشکن وارد شوید)

به گزارش اقتصاد آنلاین، واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال با کمک تولیدات داخل تا نیمه تیرماه به پایان می‌رسد و مرحله دوم گروه‌های سنی تا ۷۰ سال به بالا نیز در حال اتمام است.

هم اکنون سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران برای متولدین سال ۱۳۳۰ و قبل از آن (افراد بالای ۷۰ سال) که واکسن دریافت نکرده اند، فعال است.

دوز دوم واکسیناسیون کرونا تنها با دریافت پیامک

رییس شبکه بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد:

  •  تمام افرادی که منتظر دریافت دُز اول یا دوم واکسن کرونا هستند، پیامک دریافت خواهند کرد.
  •  ان شاءالله طی روزهای آتی هم قرار است یک میلیون دُز دیگر واکسن کرونا هم به کشور وارد شود.
  •  احتمالا به زودی گروه سنی دیگری را برای دریافت واکسن اعلام کنیم.
  •  فعلا در حال تزریق واکسن به گروه سنی ۷۰ سال به بالا و لکه‌گیری افراد جامانده هستیم.

سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا

به منظور زمان بندی و نوبت دهی تزریق واکسن کووید-۱۹ بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه های سنی اعلام شده، مقرر شده است فقط از طریق درگاه مذکور نسبت به ثبت نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه متقاضیان اقدام شود.

لینک ثبت نام واکسن کرونا

سامانه واکسیناسیون کرونا در ایران به نشانی https://salamat.gov.ir  آغاز به کار کرده و  در مرحله نخست متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن ( افراد بالای ۸۰ سال) که که واکسن کرونا دریافت نکرده‌ بودند ‌یا از طریق خانه‌های بهداشت تماسی با آنها برای واکسیناسیون گرفته نشده بود، ثبت نام کردند.

به زودی  بر اساس اولویت بندی در سند ملی واکسیناسیون سامانه برای ثبت نام گروه های سنی در دسترس قرار می‌گیرد.  با توجه به اینکه ممکن است تعداد ثبت نام ها بالا باشد، ظرفیت بسیار بالایی در زیرساخت‌ها و سرورها در نظر گرفته شده است تا سامانه واکسیناسیون با مشکل مواجه نشود. تا چند روز بعد از ثبت نام، از مرکز بهداشت منطقه زندگی با فرد تماس گرفته می‌شود یا پیامک برای فرد ارسال و زمان و محل دقیق واکسیناسیون به افراد اعلام می‌شود.

گفتنی است؛ حسن روحانی، رییس‌جمهور گفته است: واکسیناسیون عمومی از مرداد ماه شروع می‌شود و امیدواریم تا آذر ماه همه مردم واکسینه شوند.

ثبت نام واکسن کرونا