۰ نفر

پایان چشم انتظاری ۱۳۰ ساعته؛

پیکر یکی از ۲ کارگر معدن زیر آوارمانده پیدا شد

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۵۷
کد خبر: 525947
پیکر یکی از ۲ کارگر معدن زیر آوارمانده پیدا شد

مدیرعامل شرکت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی گفت: پیکر یکی از ۲ کارگر زیر آوارمانده پس از گذشت حدود ۱۳۰ ساعت از زمان وقوع حادثه ریزش در تونل شماره ۴۲ معدن بزرگ طزره دامغان پیدا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا؛ منصور شریف شامگاه پنجشنبه افزود: دقایقی پیش پیکر بی‌جان یک تن از کارگران معدن طزره دامغان که در ریزش تونل شماره ۴۲ معدن محبوس شده بودند، یافت شد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم آوار و خارج نشدن کامل پیکر این معدنکار، هنوز هویت اصلی این فرد مشخص نیست.

شریف اضافه کرد: با توجه به وجود نشانه هایی از دیگر معدنچی، احتمال یافتن کارگر دوم تا دقایقی دیگر مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تخریب کامل کارگاه و حجم شدید آوار، نشان دهنده این موضوع است که پیکر این ۲ معدنچی در لحظات اول حادثه زیر آوار مدفون شد.

شریف افزود: از ابتدای وقوع حادثه تیم‌های تخصصی معدن در قالب پنج تیم شامل ۱۵۰ نفر، عملیات برداشت آوار را برعهده داشتند.

شریف اظهار داشت: در روز پایانی عملیات نیز سگ‌های زنده یاب از شهر سمنان و تهران به محل حادثه اعزام شدند و دستگاه‌های فلزیاب نیز به کمک امدادگران معدن آمد.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده ۲ کارگر معدن طزره، خاطرنشان کرد: حادثه معدن زغال سنگ در حدود ساعت ١٢ ظهر روز شنبه ١١ اردیبهشت در تونل شماره ٤٢ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی در کارگاه استخراج k ١٣ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد که در این حادثه ۲ نفر کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنائی و سید اصغر افضلی دچار حادثه و محبوس شدند.

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان واقع شده است.