۰ نفر

محدودیت سفر برای کدوم خودروها است؟

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۴۴
کد خبر: 525937
محدودیت سفر برای کدوم خودروها است؟

با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر لغو تمامی سفرها در تعطیلات هفته آینده ، این محدودیت ها تنها برای سفر با خودروهای شخصی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، همزمان با شیوع گسترده ویروس کرونا از ماه گذشته و تشدید محدودیت‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، میزان تردد با خودروهای شخصی در بسیاری از جاده های کشور به ویژه شهرهای شمالی کاهش یافته است.

با توجه به عبور از پیک چهارم کرونا از روزهای گذشته و کاهش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی و همچنین با توجه به تعطیلات هفته آینده به مناسبت عید فطر، ستاد ملی مقابله با کرونا تمهیدات و محدودیت هایی را در نظر گرفته است.

بر اساس پیشنهاد ارائه شده از سوی کمیته‌های تخصصی ستاد ملی کرونا، تمدید محدودیت‌های اعمال شده در شهرهای نارنجی و قرمز برای عبور کامل از پیک چهارم ضروری به نظر می‌رسد که این پیشنهاد به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه به پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته بهداشت و درمان، به منظور مدیریت و مقابله دقیق‌تر و ویژه در کنترل پیک چهارم، کلیه سفرها در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها از ساعت ۲ بعد از ظهر روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر ممنوع خواهد بود.

در همین رابطه یک مقام مسئول در وزارت راه وشهرسازی به ما اعلام کرد که این محدودیت ها شامل سفرهای شخصی است و در تمام محدودیت‌ها منظور ستاد ملی مقابله با کرونا سفر با خودروی شخصی است.

ابلاغیه ای در رابطه با لغو سفرهای هوایی اعلام نشده است

همچنین محمد حسن ذیبخش سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه تاکنون هیچ دستور و یا ابلاغیه ای از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با لغو سفرهای هوایی به ما اعلام نشده است افزود: سازمان هواپیمایی کشور آمادگی کامل در رابطه با انجام دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را دارد و در صورت اعلام لغو سفرهای هوایی آن را انجام خواهیم داد.

بخش حمل ونقل جاده ای آمادگی برای اجرای دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را دارد

همچنین داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه دستور رییس جمهور در رابطه با محدودیت های سراسری سفر در تعطیلات پیش رو شامل سفر با خودروهای شخصی است گفت: سازمان راهداری و بخش حمل ونقل جاده ای آمادگی برای اجرای دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا را دارد.

باقر جوان اظهار کرد: در صورت ابلاغ دستور ستاد ملی مقابله با کرونا برای لغو سفرهای جاده ای فرصت یک هفته ای برای برنامه ریزی و لغو سفرهای عمومی داریم.

او افزود: در حال حاضر تمامی سفرهای جاده ای در بخش حمل ونقل عمومی با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود.

براساس این گزارش با توجه به دستور رییس جمهور مبنی بر لغو سفرها از اواسط هفته آینده به نظر می رسد استقبال مردم از بخش حمل ونقل عمومی در این ایام بیشتر خواهد شد بنابراین باید در این زمینه مسئولان این حوزه تدابیر لازم را در نظر بگیرند.