۰ نفر

سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار باران و بارش تگرگ در برخی استان های کشور

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۴۰
کد خبر: 525936
رگبار باران و بارش تگرگ در برخی استان های کشور

کارشناس هواشناسی گفت: رگبار باران و وزش باد‌های لحظه‌ای در تهران، شمال شرق کشور و دامنه‌های البرز تا روز شنبه ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی،  تصریح کرد: امشب شاهد رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت، ریزش گرد و خاک و احتمال تگرگ در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، البرز، تهران، شمال سمنان  هستیم و فردا  این شرایط در اردبیل ، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمان، خراسان شمالی، زنجان، البرز و  تهران پیش بینی می شود.

او ادامه داد: روز شنبه هم استان‌های تهران، البرز و سمنان و خراسان شمالی و خراسان رضوی شاهد رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت هستیم.

گودرزی بیان کرد: احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب‌ها ،آبگرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی و همچنین احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد و وزش باد شدید موقتی و خیزش گرد و خاک و همچنین شکستن درختان و احتمال آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.

او ادامه داد:باید  از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز شود و امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب توصیه می شود.

گودرزی با بیان اینکه در حال حاضر در تهران شاهد وقوع باد‌های لحظه‌ای هستیم گفت: این باد‌ها لحظه‌ای است به طوری که در یک لحظه شاهد وزش باد‌های شدید موقت و وقوع تگرگ در استان تهران می‌شود و تا دقایق دیگر این وضعیت آرام خواهد شد.

او گفت: هم اکنون این باد‌ها در برخی از مناطق تهران وجود دارد و به صورت لحظه‌ای شاهد بارش‌های شدید باران و وزش باد هستیم.