۰ نفر

یک هفته بارش باران در 21 استان

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۵:۲۷
کد خبر: 525465
یک هفته بارش باران در 21 استان

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و تداوم بارش‌ها تا شنبه هفته آینده نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی و صاعقه در ۱۲ استان و بارش باران شدید در ۲۱ استان هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، صادق ضیاییان، مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سا زمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور خبر داد و اظهار داشت: بر اساس اعلام بررسی نقشه‌های همدیدی از امروز (چهارشنبه) تا اوایل هفته آینده برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، ‌شمال شرق، ‌بخش‌هایی از شرق، ‌جنوب شرق و مرکز کشور بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

امروز شدت بارش‌ها در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه شمالی فارس خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: از فردا سامانه بارشی دیگری هم وارد کشور می‌شود که شدت فعالیت این سامانه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران مشهود است.وی از کاهش 8 تا 12 درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر و اردبیل خبر داد و افزود: با آنکه طی ۲روز گذشته شاهد افزایش نسبی دما در بیشتر استان ها بوده‌ایم اما طی روزهای آینده این شرایط تغییر می‌کند. از سوی دیگر دیروز از ۲۸ استان گزارش رگبار و رعدوبرق و بارش باران داشته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت تا شنبه هفته آینده ادامه داشته باشد.

این کارشناس هواشناسی افزود: به طور پراکنده در بقیه استان‌ها مثل شمال استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان در دامنه‌های جنوبی البرز مثل تهران و شمال سمنان، استان البرز، قزوین و زنجان بارش‌های خوبی را خواهیم دید و امیدواریم با توجه به شرایط آبی کشور این بارش‌ها ادامه داشته باشد. همچنین در دامنه‌ها و حاشیه زاگرس مرکزی در استان‌هایی مثل مرکزی،همدان، چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویراحمد، استان لرستان و شمال شرق استان خوزستان بارش به طور پراکنده اتفاق خواهد افتاد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های کوهنوردی و چرای دام‌ها با احتیاط بیشتری انجام شود، ادامه داد: سازمان هواشناسی نسبت به وقوع سیل و وزش باد شدید در بیشتر استان‌ها هشدار داده، از این‌رو ضروری است که تمام دستگاه‌های مربوطه در مناطق اعلام شده از آمادگی لازم نسبت به وقوع حوادث احتمالی برخوردار باشند. همچنین توصیه می‌شود شهروندان از تردد های غیرضروری و اسکان در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند.