۰ نفر

یک مطالعه جدید نشان داد؛

باقی ماندن پادتن کرونا تا یک سال پس از ابتلاء در بدن

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱:۴۳
کد خبر: 525436
باقی ماندن پادتن کرونا تا یک سال پس از ابتلاء در بدن

بر اساس نتایج یک مطالعه که به تازگی در آمریکا انجام شده، پادتن (آنتی بادی) کرونا تا یک سال پس از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ در بدن فرد باقی می‌ماند و قابل تشخیص است.

به گزارش یورونیوز، در این آزمایشات نمونه‌های خون ۲۵۰ بیمار سابق کووید -۱۹ مورد بررسی قرار گرفته است و متخصصان متوجه شده‌اند که بدن تمامی بیماران بستری‌شده قبلی و ۹۵ درصد از بیمارانی که کار آن‌ها به بیمارستان نکشیده است، دارای پادتن کرونا بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ پزشکان می‌گویند سطح پادتن در بدن افراد با سن و شدت درگیر شدن با ویروس کرونا ارتباط داشته و افراد بالای ۶۵ سال که بیماری کووید -۱۹ سخت‌تری را تجربه کرده بودند از سطح پادتن بالاتری برخوردار بودند.

در عین حال یافته‌های اخیر نشان می‌دهد افراد زیر ۶۵ سال و مبتلا به گونه‌های خفیف‌تر بیماری که توانسته‌اند بدون نیاز به بیمارستان بهبود پیدا کنند، سطح پادتن پایین‌تر و متغیرتری داشته‌اند.

متخصصان می‌گویند در افرادی که قبلاً مبتلا به کووید -۱۹ خفیف شده‌اند واکسن، محافظت طولانی‌تری نسبت به پادتن طبیعیِ خودِ بدن ایجاد خواهد کرد.

در مطالعه انجام شده از مجموع ۲۵۰ فرد مبتلا، ۵۸ نفر پیشتر در بیمارستان بستری شده بودند و ۱۹۲ نفر نیز به دلیل علائم خفیف در خانه بهبود یافته بودند.

نتایج تحقیق تازه در نشریه پزشکی «medRxiv» منتشر شده است.

پیشتر نتایج یک مطالعه بر سطح پادتن بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان کشور ایسلند نشان داده بود که سطح پادتن بیماری کووید -۱۹ در بدن بیش از ۹۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا پس از ابتلاء افزایش یافته و تا چهار ماه پس از بهبود ثابت مانده است.

این در شرایطی است که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) به افراد واکسینه شده هشدار داده که با وجود احتمال پایین ابتلای آنها به بیماری کووید -۱۹ باید احتیاط کنند چرا که می‌توانند بدون داشتن هیچ علائمی از ابتلای به ویروس، ناقل آن به دیگر افراد باشند.