۰ نفر

انتخاب بایدن چقدر برای ثروتمندان آمریکایی سود داشت؟

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۳۵
کد خبر: 525119
انتخاب بایدن چقدر برای ثروتمندان آمریکایی سود داشت؟

مجموعه ثروت خالص صد ثروتمند برتر در آمریکا ۱۹۵ میلیارد دلار از ابتدای ریاست جمهوری بایدن در نتیجه معرفی بسته‌های محرک مالی برای کمک به اقتصاد و به دنبال آن رشد بازار سهام افزایش یافته است.

به گزارش راشا تودی، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از ثروتمندان کشورش خواسته سهم خود را از مالیات بپردازند ولی مشخص شده که این افراد یکی از اصلی‌ترین ذی‌نفعان ریاست جمهوری او بوده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم؛  مجموعه ثروت خالص صد ثروتمند برتر در آمریکا 195 میلیارد دلار از ابتدای ریاست جمهوری بایدن افزایش یافته است. از زمان انتخابات تا مراسم تحلیف ریاست جمهوری، این ثروتمندان 267 میلیارد دلار بر ثروت خود افزوده بودند.

 افزایش ثروت میلیاردرهای آمریکا در 100 روز اول ریاست جمهوری بایدن حدود 20 درصد از پولی است که این افراد از زمان تحلیف ریاست جمهوری ترامپ تا انتخابات 2020 جمع کرده بودند. به این ترتیب، این ثروتمندان 860 میلیارد دلار طی این دوره ثروتمندتر شدند.

 این افزایش ثروت تا حد زیادی نتیجه اقدامات محرک اقتصادی بزرگی است که برای کمک به اقتصاد طی بحران کرونا صورت گرفته بود و باعث رشد بازار سهام شد. علاوه بر تریلیون‌ها دلار محرک‌های اقتصادی تصویب شده توسط ترامپ، بایدن هم یک بسته 1.9 تریلیون دلاری را معرفی کرد. به این ترتیب بازار سهام یک رشد قابل توجه دیگر داشت. شاخص‌های اس پی500 و  داو جونز حدود 10 درصد از زمان تحلیف بایدن رشد کرده‌اند.

 روسای شرکت‌های بزرگ فناوری و تجارت الکترونیک مثل آمازون و فیسبوک از بزرگترین برندگان این شرایط طی اوج همه‌گیری کرونا و  آخرین رشد بازار سهام بودند. ثروت خالص میلیاردرهای آمریکا 55 درصد طی 13 ماه گذشته افزایش یافته و به 4.56 تریلیون دلار رسیده است.