۰ نفر

بازرس کل استان کرمان؛

۲شهردار استان کرمان به اتهام اختلاس بازداشت شدند

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴
کد خبر: 524952
۲شهردار استان کرمان به اتهام اختلاس بازداشت شدند

بازرس کل استان کرمان از بازداشت شهردار ماهان و شهردار سابق کیانشهر کوهبنان به علت مشارکت در اختلاس و دریافت رشوه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، احمد آبیار در جمع خبرنگاران با اشاره به بازداشت دو شهردار استان کرمان به اتهام اختلاس و دریافت رشوه اظهار داشت: شهردار ماهان و شهردار سابق کیانشهر کوهبنان به علت مشارکت در اختلاس و دریافت رشوه بازداشت شدند.

وی در تشریح جزییات این خبر بیان کرد: شهردار ماهان با تبانی با بعضی از پیمانکاران وجوه شهرداری را مورد اختلاس قرار داده و از پیمانکاران رشوه دریافت می‌کرده است.

بازرس کل استان کرمان با بیان اینکه شهردار سابق کیانشهر کوهبنان نیز به  دلیل اختلاس و دریافت رشوه توسط دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان کوهبنان بازداشت شد افزود: شهردار سابق کیانشهر با تبانی در معاملات دولتی تعدادی از اراضی شهرداری را به بستگان خود واگذار کرده بود.

وی با اشاره به اینکه شهردار سابق کیانشهر از طریق این افراد پول زمین‌ها را شخصاً دریافت می‌کرده است گفت: وی همچنین از پیمانکار شهرداری نیز رشوه دریافت کرده و با تبانی با پیمانکار بالغ بر پنج میلیارد ریال از وجوه شهرداری را اختلاس کرده است.

 فروردین ماه امسال نیز در بررسی عملکرد شهرداری ماهان مشخص شد مسئول فنی این شهرداری با تبانی با یکی از مهندسان ناظر و جعل فیش‌های دایره درآمد شهرداری، وجوه فیش‌ها را به حساب شخصی خود واریز می‌کردند که متهمان توسط دادسرای عمومی و انقلاب کرمان بازداشت شده و بیش از 4 میلیارد ریال از وجوه اختلاس شده کشف و 2 میلیارد و 170 میلیون ریال به حساب شهرداری برگردانده شد.