۰ نفر

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران؛

امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری است

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۷
کد خبر: 524610
امتحانات پایه نهم و دوازدهم حضوری است

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با بیان اینکه در دو پایه نهم و دوازدهم به دلیل حساسیت و نوع انتقال به مقطع تحصیلی بالا تر امتحانات حضوری برگزار می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته ما برای پایه نهم یک مدرسه را به عنوان حوزه معرفی می‌کردیم و بقیه دانش‌آموزان مدارس دیگر در حوزه انتخاب شده ما در آزمون شرکت می‌کردند ولی امسال هر مدرسه یک حوزه امتحانی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزیر آموزش و پرورش به حضوری برگزار شدن امتحانات آخر سال بچه‌ها تأکید دارد که باعث نگرانی خانواده‌ها از ویروس کرونا شده است، از طرفی هم غیرحضوری شدن امتحانات باعث شده در حق دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم اجحاف شود.

در همین باره محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران درباره نحوه‌ برگزاری امتحانات آخر سال دانش‌آموزان اظهار کرد: مطلوب آموزش و پرورش حضوری برگزار شدن امتحانات است، اما با توجه به شرایطی که وجود دارد در تلاش هستیم که برای پایه نهم و دوازدهم به طور حضوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه مقدمات حضوری برگزار شدن امتحانات پایه نهم و دوازدهم را فراهم می‌کنیم، گفت: این دو پایه به دلیل حساسیت و نوع انتقال به مقطع تحصیلی بالاتر از اهمیت بالایی برخوردار بوده و مستلزم این است که ما مستندات آزمونی قوی‌تری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص اقدامات انجام گرفته برای حضوری شدن امتحانات پایه نهم و دوازدهم عنوان کرد: در سال‌های گذشته ما برای پایه نهم یک مدرسه را به عنوان حوزه معرفی می‌کردیم و بقیه دانش‌آموزان مدارس دیگر در حوزه انتخاب شده ما در آزمون شرکت می‌کردند ولی امسال هر مدرسه یک حوزه امتحانی است.

صیدلو با بیان اینکه با فاصله گذاری بسیار مطمئن امتحانات برگزار می‌شود، ادامه داد: تمام امکانات هر مدرسه از جمله میز و صندلی و فضا در اختیار تعداد محدودی از دانش‌آموزان است و این اطمینان را به خانواده می‌دهیم که برای مثال در مدرسه‌ای که ۲۰۰ دانش‌آموز دارد فقط ۵۰ نفر امتحان می‌دهند.

وی اضافه کرد: تنها یک سوم دانش‌آموزان هر مدرسه امتحان حضوری می‌دهند که این رقم در سال‌های گذشته سه برابر بوده است همچنین این تعداد از فضایی استفاده می‌کنند که تمام پروتکل‌ها رعایت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مورد زمان برگزاری امتحانات بیان کرد: اگر شرایط بیماری به گونه‌ای باشد که امکان برگزاری حضوری وجود نداشته باشد به گفته وزیر ممکن است تاریخ برگزاری را تغییر دهیم؛ در صورت امکان برگزاری امتحانات از ۲۷ اردیبهشت که پایان آموزش است شروع می‌کنیم و بنابر این است که تا ۲۷ خرداد به پایان برسد تا با انتخابات ۱۴۰۰ تداخل پیدا نکند.

صیدلو در خصوص شرایط آموزش سال آینده گفت: مطلوب ما کلاس حضوری است چون در غیراین صورت آموزش کیفیت خوبی ندارد  ولی نمی‌توان پیش بینی کرد شرایط کرونا و واکسن به چه شکل خواهد بود  و باید منتظر بمانیم تا اگر واکسن به طوری که ایمنی را فراهم کند تزریق شود و بیماری کرونا روند کاهشی داشته باشد بعد تصمیم‌گیری لازم شود.