۰ نفر

پرسش از یک مقام مسئول؛

رتبه بندی جدید فرهنگیان چه ویژگی‌هایی دارد؟

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۵۹
کد خبر: 524463
رتبه بندی جدید فرهنگیان چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای ایجاد انگیزه در معلمان حین تدریس، امتیازات مالی و غیرمالی پیش بینی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به اینکه برخی معتقدند رتبه بندی فعلی تفاوت چندانی با دوره قبل ندارد، آیا تایید می کنید؟ اظهار کرد: خیر تایید نمی کنم. رتبه بندی فرهنگیان که در مجلس در دست بررسی است وجه تمایز مشخصی دارد. ما اعلام کردیم تمام اتفاقاتی که تحت عنوان رتبه بندی در سال های قبل افتاده به قوت خود باقی است و ضرایب ناشی از رتبه بندی که قرار است تصویب شود بر روی آنها اعمال می شود.

وی ادامه داد: تمام امتیازات قبلی به قوت خود باقی است و امتیازات جدیدی شکل می گیرد که تفاوتی را ایجاد می کند.

ترکمن افزود: آنچه به عنوان قانون از مجلس خارج می شود قانونی چندوجهی است که هم جنبه های معیشتی را مدنظر قرار داده و هم جنبه های کیفی و ارتقای روش های یاددهی یادگیری. برای ایجاد انگیزه در معلمان حین تدریس، امتیازات مالی و غیرمالی را پیش بینی کرده ایم. دنبال این بودیم که در هفته معلم نهایی شدن رتبه بندی را اعلام کنیم اما هم فرایند تصویبش در دولت به عنوان لایحه و هم اعلام وصولش در مجلس با کمی تاخیر مواجه شد.

وی گفت: نمایندگان اقبال زیادی دارند که رتبه بندی را زودتر به سرانجام برسانند اما هرزمانی که این قانون تصویب و ابلاغ شود با توجه به پیش بینی منابع مالی، تاریخ اعمالش از اول فروردین ۱۴۰۰ خواهد بود و مابه التفاوت ماههایی که پرداخت نشده به مشمولان پرداخت می شود.