۰ نفر

۴کتابی که نگرش شما را در کسب و کار متحول می‌کند

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۲۱
کد خبر: 523937
۴کتابی که نگرش شما را در کسب و کار متحول می‌کند

یکی از مهم‌ترین مسائلی که روی موفقیت یا شکست یک کسب و کار تأثیر می‌گذارد، نگرش مدیران آن کسب و کار است. به همین خاطر است که استادان و بزرگان موفقیت، کارآفرینی و کسب و کار تأکید زیادی روی بحث نگرش دارند. یکی از روش‌های عالی برای بهبود نگرش در زندگی و کسب و کار مطالعه کتاب‌های مناسب و مرتبط است.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این مقاله قصد داریم 4 مورد از بهترین کتاب‌هایی را که روی نگرش شما تأثیر می‌گذارد و زمینه را برای رشد و پیشرفت شما فراهم می‌کند، معرفی کنیم. تمام این کتاب‌ها توسط نویسندگان بزرگ دنیای کارآفرینی و روان‌شناسی نوشته شده و به همین خاطر مطالب آن واقعاً کاربردی، آموزنده و مفید است. در صورتی که شما هم تمایل دارید نگرش خود را ارتقا دهید و از این راه موفقیت‌های بیشتری را برای کسب و کار خودتان رقم بزنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

4 کتاب عالی برای تغییر نگرش در کسب و کار

کتاب‌های مختلفی برای تغییر نگرش مدیران و کارآفرینان در کسب و کار وجود دارد که در ادامه این مقاله قصد داریم 4 مورد از بهترین کتاب‌ها در زمینه نگرش و اهمیت آن را معرفی کنیم.

1. کتاب نگرش یعنی همه چیز اثر جف کلر

کتاب نگرش یعنی همه چیز

جف کلر یکی از نویسندگان بزرگی است که روی نگرش تأکید زیادی دارد و آن را عامل موفقیت افراد در زندگی و کسب و کارشان می‌داند. وی بر این باور است که اگر افراد بتوانند نگرش خود را تغییر دهند، زندگی و کسب و کارشان به کلی متحول می‌شود. او در کتاب نگرش یعنی همه چیز می‌نویسد:

هیچ چیز نمی‌تواند فردی را که دارای نگرشی درست است از دستیابی به هدفش بازدارد. هیچ چیز در روی زمین نمی‌تواند به فردی که دارای نگرشی نادرست است کمک کند.

بنابراین برای رسیدن به موفقیت و ایجاد تحول در کسب و کار، مدیر و کارکنان نگرش خود را تغییر دهند و به یک نگرش مثبت و صحیح برسند. اهمیت تغییر نگرش به قدری زیاد است که می‌تواند بقا یا نابودی یک کسب و کار را به همراه داشته باشد.

فرض کنید یک کارآفرین نگرش منفی در مورد بدهی دارد و به هیچ عنوان حاضر نیست برای بهبود کسب و کار خود وام بگیرد. چه اتفاقی می‎افتد؟ آن کسب و کار نمی‌تواند یک دستگاه را در یک زمان مناسب خریداری کند و از آن برای رشد و پیشرفت استفاده کند. در نتیجه پس از مدتی شاهد افت و نزول آن کسب و کار و عقب ماندن آن از رقبا خواهیم بود. حال اگر یک مدیر بتواند نگرش خود را تغییر دهد و تمرکز خود را به جای بدهی روی رشد بیشتر و ربودن گوی سبقت از رقبا بگذارد، می‌تواند خیلی راحت وام را بگیرد و پس از مدتی بدهی مربوط به آن را پرداخت کند.

2. کتاب گستره اثر دیوید اپستین

کتاب گستره

یکی از کتاب‌های بسیار قدرتمند و تأثیرگذار در زمینه نگرش، کتاب گستره اثر دیوید اپستین است. این کتاب در زمینه رشد فردی و تخصص نوشته شده است. کتاب گستره یک سؤال اساسی را مطرح می‌کند: ما باید دنبال عمق یک زمینه کاری برویم و در یک زمینه مشخص به تخصص برسیم یا باید در زمینه‌های مختلفی به رشد و تخصص برسیم. سپس کتاب گستره دو شخص را مطرح می‌کند که به دو روش متفاوت عمل کرده‌اند. یکی از این افراد تایگر وودز، خدای گلف بازی در جهان و فرد دیگر راجرر فدرر، قهرمان تنیس دنیا است. هر دو نفر از بزرگان رشته خودشان هستند ولی تایگر وودز از کودکی گلف بازی کرده و در این بازی به مهارت شگفت انگیزی رسیده است. در حالی که راجرر فدرر تا 18 سالگی ورزش‌های مختلفی را تجربه کرده و در نهایت در 18 سالگی تنیس را آغاز کرده است.

تأثیری که این کتاب روی ذهن کارآفرینان و مدیران می‌گذارد این است که حتماً نباید یک فرد در یک حوزه خاص کار کرده و در آن حوزه به تخصص رسیده باشد تا بتواند در آن زمینه موفق شود بلکه با کار و تلاش می‌تواند در هر زمینه‌ای موفق شد. ممکن است شما به عنوان کارآفرین تا 50 سالگی حوزه‌های کاری مختلفی را تجربه کرده و به موفقیت نرسیده باشید ولی در 50 سالگی کسب و کاری را راه اندازی کنید و از طریق آن میلیاردر شود.

مطالعه کتاب گستره می‌تواند نگرش شما را به کلی متحول کند و باعث می‌شود که از تجارب و آموخته‌های قبلی خود برای رشد و پیشرفت در کسب و کار کنونی کمک بگیرید. دنیل پینک در مورد این کتاب می‌گوید:

خواندن این کتاب برای رئیسان، والدین، مربیان و هر کسی که به بهبود عملکرد اهمیت می‌دهد مهم و ضروری است.

3. کتاب قانون 5 ثانیه اثر ملانیا رابینز

کتاب قانون پنج ثانیه

یکی از مشکلاتی که اغلب کارآفرینان و مدیران کسب و کار با آن روبرو هستند این است که ایده‌های بسیاری دارند که واقعاً کاربردی، مفید و به‌دردبخور هستند ولی هیچ کاری برای این ایده‌ها انجام نمی‌دهند و به همین خاطر تمام این ایده‎‌های عالی به نابودی کشیده می‌شود. کتاب قانون ثانیه یکی از بهترین کتاب‌هایی است که نگرش شما را در مورد این ایده‌ها تغییر می‌دهد و به شما کمک می‌کند ایده‌های خود را جدی بگیرید و به آن‌ها جامه عمل بپوشانید.

خانم ملانیا رابینز در این کتاب می‌گوید از زمانی که ایده به ذهنتان خطور می‌کند، تنها 5 ثانیه فرصت دارید که برای آن کاری انجام دهید وگرنه وقت از دست می‌رود. وقتی ایده‌ای به ذهنتان آمد از 5 تا 1 به صورت معکوس بشمارید و سپس یک گام عملی هر چند کوچک برای آن ایده بردارید. حتی نوشتن آن ایده هم کافی است. مهم این است که یک گام هر چند کوچک برداشته شود. فرآیند عملی کردن ایده مجموعه‌ای از گام‌های کوچک است. اگر اولین گام را بردارید، برداشتن سایر گام‌ها هم ساده است.

قانون پنج ثانیه به این خاطر مهم است که سلاحی برای غلبه بر حواس‌پرتی است. همه ما در طول روز با کلی ایده روبرو می‌شویم ولی چون هیچ کاری برای این ایده‌ها انجام نمی‌دهیم فراموش می‌شوند. با بکار بستن قانون پنج ثانیه می‌توانیم این ایده‌ها را حداقل یادداشت کنیم تا فراموش نشوند. این کتاب بر اساس یک اصل مهم نوشته شده است:

شما نمی‌توانید احساسات خودتان را کنترل کنید ولی همیشه می‌‎توانید اقدامات خود را مدیریت و کنترل کنید.

کتاب قانون 5 ثانیه از شما می‌خواهد که نگرش خود را نسبت به ایده‌ها و کسب و کار خود تغییر دهید و به این باور و اعتقاد برسید که وقتی یک ایده، الهام یا ندای درونی از راه می‌رسد در واقع این ایده، صدای قلب شما است و از محل علاقه و اشتیاق شما برخواسته است. پس باید به آن گوش دهید. مطالعه کتاب قانون پنج ثانیه و عمل به توصیه‌ها و آموزه‎های آن نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های بیشتر شما ایفا می‌کند.

4. خلاصه کتاب یخ شکن ها اثر تام شرایتر

کتاب یخ شکن ها

شاید وقتی عنوان این کتاب را می‌خوانیم تصور کنیم که این کتاب در مورد یک عده از افراد نوشته شده ولی واقعیت این است که منظور از یخ شکن‌ها، کلماتی هستند که یخ رابطه را می‌شکنند و امکان ارتباط بهتر با مشتریان احتمالی را فراهم می‌کنند. معمولاً بازاریاب‌های شبکه‌ای و کلاً متخصصان یک کسب و کار از این کلمات برای مشتاق کردن مشتری استفاده می‌کنند.

این کتاب می‌تواند نگرش مدیران، کارآفرینان و فروشندگان را تغییر دهد. اکثر متخصصان تصور می‌کنند که مشتری‌یابی مشکل است ولی این کتاب به ما می‌گوید که اگر بتوانیم در انتخاب نخستین کلمات سنجیده عمل کنیم، به راحتی می‌توانیم مشتری را جذب کنیم و کاری کنیم که او با اشتیاق به سمت ما بیاید. وقتی روی جلد این کتاب را بخوانید به جمله زیر برمی‌خورید:

چه کار کنیم که مشتری اصرار کند کار را به او معرفی کنیم.

با مطالعه کتاب یخ شکن ها می‌توانیم فروش محصولات و خدمات خود را متحول کنیم و مشتریان احتمالی را به مشتریان وفادار خودمان تبدیل کنیم. در این کتاب 4 قانون و 6 قاعده یا فرمول وجود دارد که با یادگیری این قوانین و قواعد به راحتی می‌توانیم مشتری خود را متقاعد کنیم.

همیار آکادمی؛ کلکسیونی از بهترین خلاصه کتاب‎ ها

وب‌سایت همیار آکادمی از همان آغاز تأسیس به این فکر افتاد که در کنار ارائه آموزش‌های تخصصی به مخاطبان، زمینه را برای رشد و پیشرفت ذهنی و فردی آن‌ها فراهم کند. از این رو بخشی را به نام «معرفی» ایجاد کرد و  خلاصه بهترین کتاب‌های موفقیت، رشد فردی و مدیریت را در آن قرار داد تا مخاطبان بتوانند این خلاصه‌ها را بخوانند و از آن‌ها در کسب و کار و زندگی شخصی خود الهام بگیرند. در صورتی که شما هم تمایل دارید خلاصه این کتاب‌ها را مطالعه کنید، کافی است وارد سایت همیار آکادمی شوید، از منوی فوقانی سایت به بخش مجله بروید و در نهایت بخش معرفی را انتخاب کنید.
منبع مقاله: وب‌سایت همیار آکادمی