۰ نفر

ترکمن تشریح کرد؛

برنامه آموزش و پرورش برای هفته معلم

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۴۵
کد خبر: 523726
برنامه آموزش و پرورش برای هفته معلم

معاون وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزییات برنامه‌های هفته معلم گفت: روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت پیام رهبر انقلاب به فرهنگیان را خواهیم داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی الهیار ترکمن در نشست خبری با رسانه‌ها به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: رهبر انقلاب در 11 شهریور 99 درباره جایگاه نظام تعلیم و تربیت صحبتهای مهمی داشتند و معلمان را افسران سپاه پیشرفت نامیدند. براساس صحبتهای ایشان برنامه‌های هفته معلم امسال را تدوین کردیم و مهمترین هدف انعکاس زحمات معلمان در دوران کرونا برای جلوگیری از ایجاد وقفه در آموزش است.

وی افزود: به موازات ستاد مرکزی مقام معلم، ستادهای استانی را به ریاست استاندار و دبیری مدیران کل آموزش و پرورش داریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: هفته معلم از 12 اردیبهشت تا 18 اردیبهشت هفته معلم است، یکشنبه 12 اردیبهشت به نام معلم، مطهری معلم ماندگار، دوشنبه، معلم، قدر و منزلت معلمی، سه شنبه، معلم، افسران سپاه پیشرفت، چهارشنبه، معلم، مرجعیت تربیتی و اجتماعی، پنجشنبه، معلم، زیست بوم جدید چالش ها و فرصت ها، جمعه، معلم، خانواده و مشارکت اجتماعی، شنبه، معلم، پیشکسوتان و چهره های ماندگار نامگذاری شده است.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه شنبه 11 اردیبهشت دیدار فرهنگیان با رییس جمهور را داریم که هشت نفر از فرهنگیان به صورت حضوری هستند، ادامه داد: یکشنبه 12 اردیبهشت پخش پیام و بیانات رهبر انقلاب، دوشنبه 13 اردیبهشت دیدار مجازی وزیر با فرهنگیان در سراسر کشور و در روز 16 اردیبهشت دیدار با رییس مجلس را خواهیم داشت.

وی متذکر شد: امسال شناسایی و معرفی جلوه‌های معلمی را داریم،  معلمانی که عملکرد ماندگار از کار معلمی داشتند شناسایی شده و به جامعه معرفی می‌ شوند و در هفته معلم تقدیر خواهند شد، با مستندسازی عملکرد آنها یک الگوسازی برای فرهنگیان انجام می‌شود. 20 شاخص را در 10 مولفه و سه حیطه شناسایی و از معلمان خواسته شد یک خودارزیابی از خود داشته باشند و بعد مدیر مدرسه معلمان را ارزیابی و به شهرستان معرفی کرده و پس از بررسی به استان معرفی و در آنجا پس از امتیازبندی به سطح ملی معرفی شدند و از 5 استان خواستیم داوری این معلمان را انجام دهند.

الهیار ترکمن ادامه داد: 305 هزار و 911 معلم در خودارزیابی شرکت کردند و 383 نفر وارد ارزیابی کشوری شدند و توسط 5 استان مورد داوری قرار گرفتند.