۰ نفر

ترکیه با همکاری روسیه واکسن اسپوتنیک وی تولید می‌کند

۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۰۸
کد خبر: 523516
ترکیه با همکاری روسیه واکسن اسپوتنیک وی تولید می‌کند

روسیه و ترکیه از همکاری باهم برای تولید واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی که هم مصرف داخلی و هم خارجی دارد، خبر دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  در حالیکه کرونا در ترکیه بشدت این کشور را درگیر کرده است، یک شرکت داروسازی ترکیه دوشنبه اعلام کرد که قصد دارد در هفته‌های جاری واکسن روسی ضد کرونای «اسپوتنیک وی» را در ترکیه تولید کند.

به نوشته وبگاه «دوار» صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه نیز اعلام کرده است که تولید واکسن ضد کرونای اسپوتنیک وی تا چندی دیگر در ترکیه آغاز می‌شود. دربیانیه‌ای بدین منظور آمده است که ترکیه و روسیه با همکاری مشترک با هم اولین واکسن ضد کروتای ثبت شده در جهان را تولید می‌کنند.

روسیه اعلام کرده که با یک شرکت دیگر ترکیه‌ای نیز در حال مذاکره برای ساخت واکسن اسپوتنیک وی در ترکیه است. گفته می‌شود واکسن اسپوتنیک وی ساخت ترکیه مصرف داخلی و صادراتی دارد.

اخیرا یک مقام ارشد روسیه گفت که به جای همکاری با روسیه و خرید واکسن اسپوتنیک وی که اولین واکسن ثبت شده برای مقابله با کووید-۱۹ بوده ، تلاش‌های زیادی صرف انکار موجودیت این واکسن و حتی خدشه وارد کردن به اعتبار آن شده است.

وزیر بهداشت ترکیه اخیرا گفته بود که در این زمینه قصد همکاری با روسیه را دارد. واکسن روسی اسپوتنیک از بهترین‌ها در جهان برای مقابله با بیماری کروتاست و بسیاری از کشورها در حال استفاده از آن هستند.

رییس جمهور ترکیه  اخیرادر پایان نشست کابینه ه از اتخاذ تدابیر جدید در ماه مبارک رمضان برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد.

 «رجب طیب اردغان» رییس جمهور ترکیه از اعمال مقررات جدید  برای کاهش شیوع کرونا خبر داد. بر این اساس، مراکز آموزشی این کشور به جز پایه نهم و دوازدهم از طریق آموزش راه دور به فعالیت خود ادامه می‌دهند. کافه‌ها و رستورانها نیز بر اساس قوانین محدود کننده ممنوع از فعالیت هستند و تنها غذاهای بیرون بر به مشتریان ارسال می‌کنند.