۰ نفر

معادل ۶درصد تولید ناخالص داخلی؛

خانوارهای جهان ۵.۴تریلیون دلار در طول پاندمی پس‌انداز کردند

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۵۵
کد خبر: 523204
خانوارهای جهان ۵.۴تریلیون دلار در طول پاندمی پس‌انداز کردند

موسسه اعتبارسنجی بین‌المللی مودیز اعلام کرد خانوارهای جهان در طول پاندمی کرونا ۵.۴ تریلیون دلار پس‌انداز کرده‌اند که این معادل ۶ درصد تولید ناخالص داخلی جهان در این دوره است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مؤسسه اعتبارسنجی بین‌المللی مودیز اعلام کرد خانوارهای جهان در طول پاندمی کرونا ۵.۴ تریلیون دلار پس‌انداز کرده‌اند که این معادل ۶ درصد تولید ناخالص داخلی جهان در این دوره است.

این مؤسسه اعتبارسنجی پیش‌بینی می‌کند با وجود این پس‌انداز بالا و اعتماد به نفسی که به مصرف‌کننده می‌دهد، بلافاصله پس از باز شدن مجدد فروشگاه‌ها خریداران به خرید کالاها هجوم بیاورند.

مارک زندی، اقتصاددانان ارشد مودیز، می‌گوید: تقاضای نهفته بسیار بالا و پس‌انداز بیش از حد، موجب خواهد شد پس از برداشتن محدودیت‌های قرنطینه‌ای در کشورها موجی از خرید کالاها به وجود بیاید.

مودیز تخمین زد: در صورتی که خانوارهای جهان یک سوم پس‌انداز خود را خرج کنند باعث خواهند شد رشد تولید ناخالص داخلی جهان امسال و سال آینده ۲ درصد افزایش پیدا کند.

مودیز اعلام کرد بیشترین نرخ پس‌انداز خانوارها در کشورهای پیشرفته و به‌ویژه آمریکا بوده است. داده‌ها نشان می‌دهد که حتی قبل از تصویب بسته ۱.۹ تریلیون دلاری جو بایدن در آمریکا خانوارهای این کشور بیش از ۲ تریلیون دلار به پس‌انداز خود افزودند.