۰ نفر

۱۰ نژاد سگ غول پیکر

۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷
کد خبر: 522864
۱۰ نژاد سگ غول پیکر

هر چند برخی ممکن است بخاطر عظیم الجسه بودن این سگ ها، غافلگیر شوند، نژادهای غول پیکر سگ در واقع بهترین حیوانات خانگی هستند. توله سگ های کوچک برای هر کس مناسب نیستند. اگرچه پنجه های نوجوان آنها ممکن است برخی از دوستداران سگ را خوشحال کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  نژادهای غول پیکر سگ‌ها می‌توانند ترسناک باشند و مسلماً به نگهداری بیشتر و فضای بسیار بیشتری نسبت به Chihuahua یا Shih Tzu احتیاج دارند، اما اندازه بزرگ، آنها را به بهترین همراهان نوازش تبدیل می‌کند و در صورت معاشرت اجتماعی، می‌توانند به اعضای خانواده شگفت انگیز تبدیل شوند.

ماستیف انگلیسی

اگر در خانه و مبل خود جا دارید، یک نژاد سگ غول پیکر می‌تواند مناسب شما باشد. قد بین 27 تا 35 اینچ و وزن حدود 200-230 پوند، ماستیف انگلیسی از نظر قد و وزن در میان بزرگترین نژادهای سگ زنده است.

 این نژاد که بخاطر مخوف بودنش در طول تاریخ شناخته شده است، از نژاد سگ‌های باستان است و اکنون مبل های مختلف را در سراسر جهان گرم می‌کند و به یک عضو خانواده مهربان تبدیل می شود. هنگامی که آنها با انسان‌های مورد علاقه خود درگیر نباشند، این نژاد سگ غول پیکر به لطف هوش بالایی که دارد برای امنیت، پلیس و کارهای نظامی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

گرگ ساحلی ایرلندی

گرگ ساحلی ایرلندی نیز مانند ماستیف انگلیسی از ریشه‌های مهیب ناشی می‌شود. این نژاد غول پیکر که قبلاً برای شکار گرگ استفاده می شد، در جنگ‌ها برای کشیدن مردان از اسب و ارابه استفاده می شد! همانطور که انتظار می رود، گرگ ساحلی ایرلندی بسیار قدرتمند است و می‌تواند تا 32 اینچ قد داشته باشد، اما در واقع آنها سگ‌های نرم و بزرگی هستند.

این نژاد بزرگ سگ با ظاهری پوسیده و چشمانی ملایم در بین کودکان و سگ‌های دیگر بسیار مناسب است، اما انرژی آنها بسیار بالاست بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که آنها ورزش زیادی انجام می دهند!

سنت برنارد

بسیاری از اوقات، افراد به خاطر نام سنت برنارد تعجب می کنند و معمولاً تصور می شود که این امر به خلق و خوی فرشته ای آنها نسبت داده شده است، اما آیا می دانید که آنها در واقع توسط یک صومعه سوئیس پرورش داده شده اند؟

اندازه بزرگ آنها (معمولاً بین 28-30 اینچ) به این معنی است که برای حفاظت از سرزمین مقدس بسیار مناسب هستند. با این حال  به زودی کشف شد که آنها گروه سگ‌های جستجو و نجات باور نکردنی را در کوه های آلپ سوئیس ایجاد کرده اند و چهره مهربان و چشمان نرم آنها باعث شده است که برای مسافران گمشده یک منظره بسیار خوشایند باشند.

تا به امروز، آنها هنوز در عملیات جستجو و نجات در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند و به لطف خلق و خوی دوست داشتنی و مطیع خود، اکنون یکی از محبوب ترین نژاد های سگ‌های بزرگ هستند.

​نیوفاندلند

اگر درباره ی این نژاد سگ غول پیکر شنیده اید، احتمالاً به دلیل عشق آنها به شنا است! نیوفاندلندکه به نجات غریق بسیار عالی و فوق العاده در ورزش های آبی مشهور است. آنها که معمولاً بین 27-29 اینچ قد می کشند، سگهایی بسیار باهوش هستند و تاریخ نجات غریق آنها چنان ریشه دوانده است که به این خصیصه شناخته شده اند.

اگر اعضای خانواده خود را در حال شنا ببینند سعی می کنند اعضای خانواده خود را "نجات دهند".نیوفاندلندز طبیعت به طور باور نکردنی ای دوست داشتنی هستند و ظاهر بزرگ و کرکی آنها را برای آغوش گرفتن ایده آل می‌کند.

دوگ دو بوردو

این نژاد بزرگ سگ که به عنوان مستیف فرانسوی نیز شناخته می شود، معمولاً 24-26 اینچ قد دارد و ظاهری غیرمعمول و چین دار دارد. Dogue de Bordeaux که از نوادگان نژاد نگهبان دام باستانی Molossus محسوب می شود، در طول سال ها کاربردهای مختلفی داشته است.

 از نژاد بزرگ شکار در املاک فرانسه در قرن 12، گرفته تا هدایت گله گاو و حتی به عنوان یک سگ جنگی ترسناک، این نژاد سگ غول پیکر در آنجا بوده و همه کارها را انجام داده است.

آیا می دانید؟

اگر قصد تهیه Dogue de Bordeaux را دارید، باید بدانید که به دلیل چین خوردگی بیش از حد پوست، آنها در معرض خطر ابتلا به درماتیت هستند، بنابراین در مورد نژادش تحقیقات زیادی انجام دهید.

لئونبرگر

 با تلاقی بین یک سنت برنارد، یک نیوفاندلند و یک سگ کوه پیرنه، لئونبرگر به نظر می رسد یک سگ کرک دار بزرگ و قابل توجه باشد. معمولاً در حدود مارک 30 اینچی، این نژاد سگ غول پیکر، قوی و هوشمند است و بیشتر برای ردیابی و هدایت گله استفاده می شود.

آنها برای صاحبان با تجربه تر دانش آموز مناسبی هستند، زیرا بدون آموزش اطاعت می‌توانند مخرب شوند. هنگامی که به خوبی آموزش دیده و با آن‌ها معاشرت می کنید، لئونبرگر یک سگ خانوادگی عالی می شود، هرچند می‌توانند حساس باشند بنابراین همیشه برای کودکان مناسب نیستند.

​شپرد آناتولی

طبق گزارش Kennel Club آمریکا، شپرد آناتولی یک نژاد باستانی ترک است که قدمت آن به حدود سال 2000 قبل از میلاد باز می گردد. این نژاد غول پیکر که در اصل برای محافظت از گله ها و دارایی ها پرورش داده می شد، امروزه نیز در کشور ترکیه به همین منظور مورد استفاده قرار می گیرد. شپرد آناتولی که تقریباً 32 اینچ قد ایستاده دارد، در مقایسه با سایر نژادهای بزرگ سگ با متوسط ​​13 تا 15 سال عمر کاملاً طولانی دارد.

آیا می دانید؟

 از شپرد آناتولی برای محافظت از یوزپلنگ در نامیبیا از سال 1994 استفاده می شود. پیش از این، دامداران در منطقه برای محافظت از گله خود یوزپلنگ ها را می کشتند، اما هنگامی که محافظان محیط زیست شپرد های آناتولی را برای محافظت آوردند، این امر، مرگ و میر یوزپلنگ ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

مستیف ناپلیون

مستیف ناپلیون یک نژاد غول پیکر هوشمند و ساکت است که در اصل برای محافظت از خانه ها در جنوب ایتالیا پرورش داده شده است. ظاهری غیر معمول با پوستی شل و سنگین دارند که برای محافظت از آنها در صورت حمله طراحی شده اند.

 قد این لاپادوگ های بزرگ معمولاً از شانه حدود 31 اینچ است و از برقراری ارتباط با انسان رشد می کنند، بنابراین برای زندگی در کنار خانواده مناسب هستند. شما باید قادر به کنترل بسیاری از آبله ها باشید، هرچند که ژول های بزرگ و افتاده آنها به این معنی است که آنها مستعد لزج هستند!

گریت دان

این سگ که نتیجه تلاقی بین مستیف انگلیسی و گرگ ساحلی ایرلندی است، تعجب آور نیست که در میان بلندترین سگ‌ها قرار داشته باشند. این نژاد بزرگ سگ با قد تقریبی 30-34 اینچ، توسط اشراف آلمانی به منظور شکار حیوانات بزرگ مانند گراز و محافظت از املاک آنها پرورش داده می شد.

 در دنیای امروز، گریت دان ها به ذات مهربان و بازیگوش معروف هستند و سگهای عالی خانوادگی هستند.

آیا می دانید؟

 بلندترین سگ تاکنون یک گریت دان به نام زئوس بود و 44 سانتی متر قد بلند داشت.

شپرد قفقاز

شپرد قفقازی یک نژاد سگ در اروپای شرقی است که برای محافظت و گله داری از دام پرورش یافته است. این نژاد بزرگ سگ از نظر شانه می‌تواند بیش از 30 اینچ باشد و اندازه بزرگ آن به این معنی است که برای محافظت از گله ها در برابر شکارچیان در منطقه کوهستانی قفقاز عالی بود.

آن‌ها به خاطر سرسختی خود برای صاحبان با تجربه مناسب هستند و همچنین می‌توانند ساکت در خانه خود ساکن باشند و از سگ‌ها یا غریبه های دیگر در نزدیکی ملک خود متنفر باشند. با این حال، با آموزش و معاشرت مناسب، شپرد قفقازی می‌تواند یک سگ خانوادگی مهربان و دوست داشتنی باشد.