۰ نفر

یک منبع آگاه پاسخ داد؛

ماجرای قاچاق واکسن فایزر توسط کولبرها چیست؟

۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۴۳
کد خبر: 522600
ماجرای قاچاق واکسن فایزر توسط کولبرها چیست؟

ماجرای قاچاق واکسن کرونای فایزر از مسیر کولبری عراق به ایران در آذربایجان غربی هیاهو راه انداخته است!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از رکنا، در پی جنجال ماجرای قاچاق  واکسن کرونا  ی فایزر توسط کولبران در استان آذربایجان غربی و فروش آن به متقاضیان به قیمت هر عدد یک میلیون تومان یک منبع آگاه اعلام کرد: انتقال واکسن فایزر از مسیر کولبری امکان ندارد. حتی اگر چنین خبری در منطقه و به مردم اعلام می شود یک کلاهبرداری است زیرا نقل و انتقال این واکسن نیاز به امکاناتی دارد که با کولبری میسر نیست.

این منبع آگاه در ادامه گفت: از چنین مسیری امکان انتقال  واکسن کرونای فایزر وجود ندارد. انتقال این واکسن باید با یخچال های مخصوص 70 درجه سرما صورت گیرد که در اختیار بودن این واکسن در میان کولبران غیرممکن است. ضمن اینکه حتی اگر تصور شود که یخچال در اختیارشان باشد ، در طول مسیر چگونه این یخچال را به برق وصل می کنند که میزان درجه سرمای آن کاهش نیابد.

این منبع آگاه با تاکید بر اینکه، امکان انتقال  واکسن  های تقلبی وجود دارد که نه تنها فایده ای در مهار کرونا ندارند که خطرات جانی برای افراد تزریق کننده دارند گفت: کشورهای اروپای شرقی و مرکزی نیز هم اکنون به دلیل مشکل تامین تجهیزات و نبود زنجیره سرد و نداشتن یخچال های مخصوص نمی توانند  واکسن فایزر  وارد کنند بعد چگونه می شود که این واکسن با وجود نیاز به این تجهیزات از مسیر کولبری وارد ایران شود.

وی در پایان افزود:عده ای از افراد در این شرایط بحرانی به دنبال ایجاد تشنج اجتماعی هستند